Avatar billede redfox Nybegynder
12. september 2006 - 13:49 Der er 11 kommentarer

Word vil ikke vise .eps fra Illustrator CS

Hvordan får jeg Word til at vise alle typer .eps-filer?

Jeg har uploadet et godt eksempel:
http://www.malver.dk/fileadmin/slet/sg02.doc
http://www.malver.dk/fileadmin/slet/sg02.pdf

Filen indeholder 2 .eps'er, men jeg kan kun se den ene (i sidehovedet). Pdf-versionen er printresultatet.

Jeg har prøvet en del af de løsningsforslag en googling af spørgsmålet giver, men uden held.
12. september 2006 - 14:09 #1
Hvordan har du sat billedet/figuren ind i Word... ?
Avatar billede redfox Nybegynder
12. september 2006 - 14:16 #2
Indsæt billede fra fil...
12. september 2006 - 15:10 #3
... word er ikke altid lige glad for diverse grafikformater...
Lad *.esp filen 'vende' i en andet grafik program - måske via
http://www.irfanview.com/

Og derfra Cut/Paste til Word...
Avatar billede redfox Nybegynder
12. september 2006 - 15:34 #4
Jeg skal have den over i vektor - og vil foretrække Illustrator, som normalt ikke giver problemer.
12. september 2006 - 19:42 #5
Lad "Illustrator" exportere i et eller andet *.BMP format ?
og/eller
Copy/Paste direkte fra/til Word ?
Avatar billede redfox Nybegynder
12. september 2006 - 20:02 #6
Vektor. Jeg vil have den til at bruge vektor. Bitmap er ikke så anvendeligt til print.
12. september 2006 - 20:11 #7
... export i et andet Vektor format ?
Avatar billede redfox Nybegynder
12. september 2006 - 20:14 #8
Word æder ikke .ai eller .pdf...
12. september 2006 - 20:22 #9
For en go' ordens skyld - så har jeg pt. ikke mere...
Avatar billede spe Nybegynder
23. september 2006 - 03:19 #10
Word og epser duer ikke sammen.
Ekporter som wmf dette er også et vektor-format. Kan ikke huske om word understøtter dette format men prøv.

Ellers er det fornuftigste at gøre fra Illustrator til Word at bruge kommandoen File->Save for Microsoft Office. Det giver png-filer som ser fint ud når de printes fra Word.
Avatar billede redfox Nybegynder
23. september 2006 - 15:47 #11
.wmf er et bud, men selv det kan word ikke vise korrekt. Hvorfor kan word wise nogle epser?