Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
11. september 2006 - 21:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søger CC-kunder til test

Hello,

jeg har snakket med en CC-supporter her til aften, fordi jeg ikke kommer ovre 3.6 mbit på min 4 mbit linje. Og suspekt nok så det ud som om jeg ramte en grænse på PRÆCIS 3.6 mbit. Derfor kunne jeg tænke mig at høre om andre også ramte denne grænse?

Jeg skulle prøve at hente filen på http://testfil.homepage.dk/8mb.bin

Kan nogen af jer (cybercity) kunder prøve at hente den, og se præcis hvilken hastighed i får? Jeg har brugt DU-meter (http://dl.hageltech.com/DUMeter-Install.exe) til at se hastigheden med, da den i browseren ikke når at indstille sig inden filen er færdig.

På forhånd tak ;)
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
11. september 2006 - 21:52 #1
Øhh havde du det der DUMeter sat til at vise i Mbit?
Jeg kan hente omkring de 400 KB i sekundet så det er vel som det skal være.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
11. september 2006 - 21:56 #2
mjah, det gør vel ingen forskel :-) 400 kb/sek er ca 3.2 mbit. Men jeg lå på PRÆCIS 447 kb/sek - så det er jo egentlig bedre end på din linje? mystisk. Men tak for forsøget :)
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
11. september 2006 - 22:34 #3
Hvordan omregner du?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
11. september 2006 - 22:37 #4
447 / 1024 = 3.6 mbit
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. september 2006 - 23:46 #5
Den teoretiske hastighed på en 4mbit er 506 kb/s, og for at beregne den praktiske skal du trække 10-12% fra den teoretiske hastihed, så du lander omkring de 445-455, så det passer meget godt...
Avatar billede geeko Nybegynder
17. september 2006 - 02:12 #6
Seriøst ringede du ind til support fordi din forbindelse var 0,4 mbit for langsom?? Hvor dum kan man være, for det første garantere CC ikke for fuld hastighed for det andet skal man som sagt trække ca 10% fra for at få den reelle hastighed.

Ikke underligt det ik er til at komme igennem til support når spader som dig ringer ind.
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
17. september 2006 - 10:33 #7
Tak for din absolut nytteløse kommentar, geeko.
Avatar billede mjcool Nybegynder
03. oktober 2006 - 13:40 #8
som de andre nu har sagt, så er det ikke en min. hastighed, men der i mod i MAX hastighed. Sidder selv i en support til hver dag..
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
06. november 2006 - 13:46 #9
Lukket.