Avatar billede novanil Nybegynder
11. september 2006 - 11:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webservices: Mangler promblemstilling til bachelorprojekt

Hej Eksperter.

Jeg skal igang med at skrive bachelorprojekt på datalogistudiet og har i sinde at kaste mig over webservices. Jeg mangler dog en indgangsvinkel med noget kød på, da jeg ikke ønsker at ende ud i en situation, hvor opgaven bare bliver et litteraturstudie med gengivelse af hvad jeg har lært. Det jeg mangler er altså en implementationsopgave i tilpas sværhedsgrad - men samtidig med noget fylde, så resultatet ikke er en triviel webservices, som kan findes som step-by-step tutorial på nettet.

Nogen ideer til implementationsopgave eller spændende problemstilling/indgangsvinkel?

På forhånd tak for alle bidrag.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. september 2006 - 13:56 #1
lav en pokerwebservice.

Hvor man via en client kan spille poker.
Den er der kød på.
(Lavede den som udviklingsprojekt på ingeniør studiet).

Det kommer slf an på hvor lang tid du har til udviklingen.

Men du kan komme omkring en masse problem stillinger omkring sikkerhed, håndtering af data genskabelse af data ved nedbrud osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2006 - 18:26 #2
poker er nok meget spændende på både client og server siden, men selve
web service delen er vel ikke så tricky

hvis der skal fokuseres på  WSDL, SOAP etc. så er der nok mere kød på f.eks. OIO
Avatar billede capn Nybegynder
19. september 2006 - 21:42 #3
tag evt et webstore eksempel i stil med amazon.com. Prøv evt at give et bud på hvad deres næste skridt kunne blive...

Hvis du vælger poker idéen har jeg lavet en ret grundig rapport om hvordan alle de objekorienterede principper kan bruges til at implementere en poker engine i java. Den mailer jeg gerne.
Avatar billede novanil Nybegynder
19. september 2006 - 22:16 #4
Tak for jeres ideer..de var lidt i en anden boldgade end jeg havde forrestillet mig at skrive projekt om, hvorfor jeg ikke umiddelbart fik svaret tilbage - undskyld for det.

Der er ikke sat megen tid af til at beslutte sig for et emne, så jeg blev tvunget til at aflevere synopsis  i sidste uge. Projektets titel (og emne) er derfor ikke til at ændre nu. Titlen bliver "Forretningstransaktioner og webservices". Min problemformulering bliver "Hvilke egenskaber skal en transaktionsmodel besidde for at understøtte komplekse forretningsprocesser?".

Tak igen for jeres kommentarer.
Avatar billede novanil Nybegynder
25. september 2006 - 21:38 #5
lukker