Avatar billede wip Nybegynder
11. september 2006 - 11:00 Der er 4 kommentarer

IP-adresse

Hej derude !!

Jeg er igang med at install en Web-server, jeg har en dynamisk ip-adresse.

- er det nødvendigt at have en fast ip-adresse, hvis jeg aldrig slukker min router, så ændrer min udgående adresse sig ikke ???

Wip
Avatar billede snakeeye Nybegynder
11. september 2006 - 11:18 #1
Hvis du ikke slukker din router så ændre din ip sig ikke. Du kan endda reboote din router og stadig have den samme ip pga releasetime.
Avatar billede coderdk Praktikant
11. september 2006 - 11:19 #2
Du kan godt risikere at du pludselig får en anden IP ;P
Du kan tilgå din webserver med http://dyndns.dk/ - Så kan du sætte et job op som automatisk kontakter dyndns.dk hver time f.eks. - den sørger for at rette DNS hvis du skulle få ny IP...
Avatar billede plx Nybegynder
11. september 2006 - 11:19 #3
hvis det er meget vigtigt, at den aldrig ændrer sig, så skal du nok købe en statisk. selvom den dynamiske måske stort set aldrig ændrer sig, så *kan* det ske
Avatar billede wip Nybegynder
11. september 2006 - 16:42 #4
Det er ikke meget vigtigt, MEN kun en testmaskine for at prøve, om der er "hul" igennem med Evt. http eller ftp