Avatar billede cobain79 Nybegynder
11. september 2006 - 10:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mikrofon virker ikke

Hej jeg har et spørgssmål vedrørende min mikrofon, eller retter 2 spørgssmål.
1) når jeg taler i googletalk eller skype så kan modtageren ikke høre mig, han kunne igår, men pludselig kunne han ikke. Når jeg taler så kan jeg høre i mine højttalere at min stemme kommer ud. Jeg har prøvet at optage min stemme på min pc plus den indikator der er i googletalk ved mikrofonen bevæger sig ikke når jeg taler, så jeg er 100% sikker på problemet ligger hos mig og ikke ham.

2) når han taler så får han et ekko af sin egen stemme, det sker selvom min mikrofon er taget ud, kan der være en overgang på bundkortet eller noget?

På forhånd tak cobain

2 spørgssmål må være lig 2*30 points :-)
Avatar billede snakeeye Nybegynder
11. september 2006 - 11:22 #1
sp1: er du sikker på at du ikke lige er kommet til at slukke for mic'en på dit headset? :D
når du snakker i mic'en og du kan høre dig selv, det kan du fixe ved at mute micen i windows lyd, ved at gøre dette kan du ikke høre dig selv men de andre kan godt høre dig

sp2: er lige ved at tro at hvis du muter mic'en i windows lyd, så får han ikke echo
Avatar billede zenze Nybegynder
11. september 2006 - 14:05 #2
Her er hvad du - iflg. Skype - skal gøre for at dit grej virker:
http://www.skype.com/help/guides/soundsetup_win2k.html
Bagefter kan du teste din opsætning her:
http://support.skype.com/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=147
Avatar billede tramm Nybegynder
29. september 2006 - 14:42 #3
Hvis han "monitorerer" sin egen mic samme tid, kan han også få ecco i den.
Avatar billede cobain79 Nybegynder
24. oktober 2006 - 20:52 #4
lukket