Avatar billede law-st Nybegynder
10. september 2006 - 16:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mobil + sporing

Hey... Jeg fik i går stjålet min Nokia 6230i... Hvis man melder den stjålet, kan politiet så spore den?? Ellers er der vel ingen grund til at melde den stjålet?
Avatar billede anoz Nybegynder
10. september 2006 - 18:08 #1
Politiet kan vist spore den gennem telefonens imei-nummer, som du skal oplyse når du melder den stjået. Det står på kassen fra din tlf ellers kan dit teleselskab muligvis oplyse dig nummeret...

Om politiet så prøver på at spore den, er jeg egentlig ikke klar over, men kan ikke forestille mig, at det har førsteprioritet hos dem. Hvis du skal have erstatning fra dit forsikringsselskab kræver de højst sandsynligt, at tyveriet er meldt til politiet...

mvh
anoz
Avatar billede law-st Nybegynder
11. september 2006 - 12:18 #2
ok, men hvad så hvis personen har taget mit sim-kort ud og erstattet det med hans eget, kan den så stadig spores?
Avatar billede anoz Nybegynder
12. september 2006 - 19:59 #3
Vil du ikke lige følge op på dem her:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=law-st&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

Hvorfor melder du ikke bare tyveriet?

Imei-nummeret hører til telefonen og ikke til sim-kortet... dvs det burde kunne lade sig gøre at spore den uanset om det er et andet sim-kort, der sidder i!
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2006 - 20:02 #4
http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=stj%C3%A5lne+mobiltelefoner&spell=1
synes der er flere interessant kommantarer i indlæggende her. se fx artiklen fra pcworld.
Avatar billede anoz Nybegynder
12. september 2006 - 20:08 #5
c-host-> går udfra du mener denne artikel fra pcworld - http://www.pcworld.dk/art/7422?a=search&i=0

det er jo lidt for sent at installere noget på telefonen, når den allerede _er_ blevet stjået :o)

Jeg har vist også skrevet en halv sandhed... ifølge dét, jeg kan finde frem til, så kan telefonen ikke direkte spores udfra imei-nummeret, men den kan spærres, så den bliver ubrugelig...
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2006 - 20:57 #6
med mindre personerne som bruger den er stærkt kriminelle, hvorfor politiet kan få div oplyninger når de ved hvem der har hvilke telefoner

så når du har meldt den stjålen til selskab og politi, kan den ikke bruges mere. ikke i vor del af verden i hvertfald
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2006 - 20:57 #7
god karma til dig. Altid god opførsel og god respons fra din side. /c-holst
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2006 - 20:58 #8
se blot bort fra mit sidste indlæg der*G*