Avatar billede borst3000 Nybegynder
10. september 2006 - 13:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skærm går ud pludseligt?

Tjah, nu er mine forældres stationære begyndt at blive mærkelig, og jeg kan ikke ligefrem gennemskue hvad der er problemet.

Det hele er sat sammen, som det hele tiden har været (2 år), men nu er skærmen begyndt at gå på standby, lige pludselig, ikke særlig længe efter den er startet op. Lyset i tastaturet går også ud, det er lidt mystisk.

Jeg kan huske fra dengang jeg gik til LAN, at når vi f.eks. satte alle computere til en stik kontakt, kunne skærmene godt finde på at gå ud, så jeg prøvede at nøjes med at sætte routeren og computeren til den stikkontakt, men lige lidt hjalp det? Det er en Amitech 17" fladskærm, og en tilhørende Amitech computer.

Nogen som har et bud på, hvad dælen der kan være galt?
10. september 2006 - 13:34 #1
... det lyder som om hele PC'en går 'ud' ...
Og skærmen opfører sig som om der ikke kommer signal overhovedet...

Hvordan får du liv igen - en koldstart (Sluk helt/tændt helt) ...
10. september 2006 - 13:36 #2
Avatar billede borst3000 Nybegynder
10. september 2006 - 14:30 #3
Nej det er de ikke, men det er de nu :) Havde helt glemt dem.

Tjah altså computeren kører stadig, men skærmen går ud og tastaturet, ja jeg skal koldstarte den, som du siger. Hvad er der galt så ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. september 2006 - 15:29 #4
prøv at rense den for støv, lav en diskoprydning, scandisk, defragmentering, og hvis det ikke virker, en repair.. geninstallering.
Virker det ikke, så kan det være samme problem, som en af mine..
Jeg prøvede alt, og det eneste der virkede var at skiftebundkortet.
Avatar billede borst3000 Nybegynder
10. september 2006 - 15:32 #5
Hmm, har lige sat en normal skærm til computeren, og det fungerer normalt? Virker det ikke ret underligt?
10. september 2006 - 16:24 #6
PS: Jeg har lige en PC til rep./fix - den går også ud efter lidt tid. Her er årsagen -> http://www.hemmingsvej.dk/eksperten/nullermand.jpg !!!
Efter en støvsugning mm. er alle glade igen...
14. september 2006 - 16:16 #7
<borst3000>: Feedback ?
21. september 2006 - 20:11 #8
Feedback ? [2] ...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. september 2006 - 22:25 #9
ja klart,... skal vi bare smide et svar..?
29. oktober 2006 - 23:47 #10
Feedback ? [3] ...