Avatar billede agazoth Nybegynder
10. september 2006 - 12:24 Der er 1 løsning

Maskine fryser og mister skærmbillede

Asus P5LD2 SE bundkort med Pentium 4 640 processor. Asus X1300 PCIe 2x1024MB DDR2 ram Dual Channel er pludselig begyndt at fryse. CPU varme 41.5 grader, bundkort 32 grader.

Når maskinen genstartes, kommer der intet opstartsbip og der er intet skærmbillede. Når computeren har stået lidt, kan den atter startes og køre i et par minutter, hvorefter den fryser igen.

Har forsøgt at fjerne diverse komponenter og sætte dem i igen. Af og til virker det at fjerne og genmontere grafikkortet, men problemet forbliver der.

Når problemet opstår, skal vomputeren slukkes, før man (ikke) kan starte den igen - altså ikke nogen automatisk reboot, som normalt ved fejl.

Jeg har på fornemmelsen, at grafikkortet er defekt. Er der nogen, der har prøvet noget lignende?
Avatar billede agazoth Nybegynder
10. september 2006 - 12:31 #1
Ak ja. En klassiker. Den ene ram-blok er defekt. Corsair plejer godt nok at være meget stabil, men denne gang åbenbart ikke.

Det er en bytter ...