Avatar billede lailak Nybegynder
16. maj 2001 - 10:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Inga teckensnitt i Word 2000 Professional

Fakta:
a) Jag har Windows 2000 Professional (NT) samt Office 2000 SR-1 Premium. Från början hade jag Office 2000 Premium men ominstallerade det till SR-1 utan att det tog bort problemet.Har även ominstallerat Windows 2000 Professional, utan resultat.
b) Ingen skrivare är installerad.

Problem:

Jag får inte fram några teckensnitt i Word förutom följande;

Device Font 10 cpi
Device Font 12 cpi
Device Font 17 cpi

När jag tittar på Kontrollpanelen, Teckensnitt så finns där 107 st ..... I t ex Excel, Frontpage och PowerPoint har jag tillgång till andra teckensnitt - har dock inte kollat om det är alla som finns i Kontrollpanelen och/eller om det är samma i alla 3 programmen.

Kan någon hjälpa mig med hur jag ska göra för att få tillgång till alla teckensnitt (som det ska vara) så vore jag glad !

Laila
Avatar billede lasp Nybegynder
16. maj 2001 - 11:30 #1
Du måste nog ha en Skrivare installerad
Om du inte har någon så välj Generic dvs
allmän endast text så kommer nog fonterna.
Avatar billede zhark Nybegynder
16. maj 2001 - 11:54 #2
Kan du ikke ved hjælp/fonts/office-brugerflade...
få office eller standard frem? Er der valgt (forkert) sprog?
Avatar billede johs_j Novice
16. maj 2001 - 13:44 #3
Gå ind i Start/Indstillinger/Printere
Check at du har valgt en printer som Standard.