Avatar billede spillevende Nybegynder
10. september 2006 - 09:55 Der er 1 kommentar

Wireless netværk i Windows Vista RC1

Jeg har installeret Windows Vista RC1 og den kører...nogenlunde :oP

Jeg har dog problemer emd at forbinde til mit wireless netværk. jeg har et SMC 2802W 802.11b/g kort i min htpc, og en Level One 802.11b/g Wireless Router. siden jeg har installeret Vista, kan Vista ikke finde min Router og det wireless signal. MAn kan oprette en manuel profil i vista, men den kan stadig ikke finde noget netværk overhovedet.

Vista kendte ikke mit Wireless PCI kort, men efter en windows update, fik jeg installeret en driver, og umiddelbart ser alt ok ud. Jeg har også installeret det program der "Følger med" til SMC kortet, men det kan ikke starte op under Vista, da det er lavet til XP.

Vista forum http://www.microsoft.com/windowsvista/community/default.mspx  har ikke nogen løsninger på problemet. Er der nogen der har nogle bud på en løsning? (udover at købe et andet netkort)

Hilsen Thomas
Avatar billede mjcool Nybegynder
24. oktober 2007 - 12:54 #1
hej

Benytter du dig af kryptering på din router ?

Evt. tjek på routeren om det ikke kun står til åben eller til delt, men begge dele normalt står der both.