Avatar billede denser80 Nybegynder
09. september 2006 - 19:56 Der er 6 kommentarer

crimson editor

Hej, jeg har nu i nogen tid brugt Crimson editor til php, html, js et.c da den er 'ren' og simpel, og desuden giver mulighed for selv at lave syntax-filer ... omend lidt bredere syntax-opsætning ville være fint, men dét til side.
Det jeg vil høre om er, om der er nogen der kender et tilsvarende program, også som udgangspunkt gratis i brug, som 'donor' baseret, open source projekt, et.c der ydermere giver mulighed for 'auto complete' iflg. en syntax-fil, sådan som man f.eks. kan savne det i Crimson.
Jeg har kigget på Dreamweaver 8 der faktisk, i mine øjne, er et udemærket 'miljø', men lader en del tilbage at ønske på andre fronter end html/css.
F.eks. at man får et 'php-miljø' når man vælger at lave en ny *.php eller inkluderer <?php bla. bla. ?> i sin kode.
Evt. nogen der kender Crimson Editor, og også har følt nogen mangler, som de derefter har fået udfyldt med program x?
Avatar billede goodpeace Nybegynder
09. september 2006 - 20:34 #1
HTML-kit er et udemærket værktøj til det meste web-relaterede redigering. Det kan udvides med selv-lavede plugins, så hvis der ikke allerede er auto-complete til php, så er der måske et plugin der kan hjælpe med det..
Avatar billede goodpeace Nybegynder
09. september 2006 - 20:35 #2
Avatar billede goodpeace Nybegynder
09. september 2006 - 20:37 #3
de skriver ihvertfald i release notes et sted:
PHP plugin containing over 1,000 categorized function listings with summaries. Can be used as a quick reference and a way to quickly enter long function names. Currently this is a separate download available on the Plugins page. [v1.0]
Avatar billede denser80 Nybegynder
10. september 2006 - 02:06 #4
lyder jo for så vidt lovende nok, nu er siden imidlertid nede :(
Avatar billede denser80 Nybegynder
10. september 2006 - 02:07 #5
damnit! min fejl! jeg var ikke opmærksom på den brændende væg. siden er -ikke- nede, så nu vil jeg lige kigge på det :)
Avatar billede denser80 Nybegynder
12. september 2006 - 09:57 #6
Nu har jeg kigget lidt på html-kit, og jeg kan ikke helt se at kravene om 'renhed' bliver overholdt, tvært imod. temmelig rodet program i mine øjne.
og ydermere er der funktionalitet er -kræver- betaling.
Er det frivilligt donerer jeg i reglen et beløb en gang årligt, kræver de det kan de rende mig ;)