Avatar billede fipsen Nybegynder
09. september 2006 - 09:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router - hvilken?

Jeg har følgende situation jeg gerne vil have løsningsforslag på:

Jeg vil gerne have et trådløst netværk mellem følgende maskiner:

Mac Mini - uden airport-kort
iMac G3 400MHz DV/SE - uden airportkort
Toshiba Satelite Pro A120 - med trådløst netkort

Hvilken router kan jeg vælge og hvad skal jeg købe til mine macs så de kan bruge det trådløse netværk. Kan man lave en løsning, hvor jeg kan sætte en eller anden netkorts-adapter-ting i en usb port på macs'ene. Jeg har kigget på en Linksys WRT54G, kan den bruges og hvis ja, hvad mangler jeg så at købe mere for at macsene kommer med på netværket?
Avatar billede kado Nybegynder
09. september 2006 - 11:06 #1
D-Link har flere forskellige og de har også USB-adapter som virker på Mac
Belkin har også, hvorimod flere andre typer IKKE har adaptere, der virker på Mac.

/kado
Avatar billede egonspock Seniormester
09. september 2006 - 12:41 #2
hvis du køber en Linksys, som sikkert er glimrende til formålet, så husk at opgrader firmwaren. Ellers har kado helt ret, og jeg har i hvert fald installeret to d-link-USB-dimser, der fungerer fint.
Avatar billede fipsen Nybegynder
09. september 2006 - 14:20 #3
Til Egonspock: Kan du give et link til D-link USB-dimser, evt på edbpriser.dk. Så deler jeg pointene mellem dig og kado...
Avatar billede kado Nybegynder
09. september 2006 - 16:26 #4
Hvis ikke Egonsprock når at give et link, så er der i hvert fald et her:
Http://www.d-link.dk/
eller direkte til USB-adaptere
http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CgrdZMIC4AStFCF834mptYKuJZStvhLPG3yV3oUoB4l70qPJ4iNq5h6TQ=

/kado
Avatar billede egonspock Seniormester
10. september 2006 - 15:00 #5
Giv blot pointene til kado, han svarede rigtigt først :-)