Avatar billede marchal Nybegynder
08. september 2006 - 22:03 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med ekstern harddisk

Jeg har forgæves forsøgt at tilslutte min eksterne harddisk, en Samsung SP1614N til min bærbare computer. Desværre uden et positivt resultat! Min computer registrer at der bliver tilsluttet en disk men jeg kan ikke "se" den nogen steder. Hverken i "Denne computer" eller i Diskhåndtering". Jeg har hørt at Samsung ikke er meget for at blive brugt som ekstern harddisk. Har det noget på sig? Selve harddisken virker fint i min stationære så disken fejler ikke noget.

Sidder med en Dell bærbar og Windows XP Prof. Med service pack 3 installeret.

Mvh. Marchal
Avatar billede off-line Nybegynder
08. september 2006 - 22:17 #1
Du kan formodenlig lade din bios søge efter den. Der skal muligvis slås noget
USB til i bios.
Du kan også i diskhåndtering, slette alle USB enheder, og så genstarte, så vil
windows finde alle USB enheder igen, og måske også den nye.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2006 - 22:19 #2
Jeg går ud fra at du tænker på tilslutning via USB - prøv at fjerne alt USB i enhedshåndtering og genstart så computeren med harddisken tilsluttet
Avatar billede marchal Nybegynder
08. september 2006 - 22:26 #3
Ja det er selvfølgelig via USB. Jeg har forsøgt at slette alle USB enheder, dog uden at der skete noget ved det. Som skrevet så finder computeren disken, og også med korrekt navn og betegnelse. Men stadigvæk uden at det virker. Har ikke været inde og rode i bios. Men jeg har forsøgt at tilslutte disken på 5 andre computerer og også med disken i 2 forskellige harddisk bokse. Den vil kun virke når den er i en stationær. Andre foreslag?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2006 - 22:34 #4
Du skriver at disken genkendes - hvad siger filsystemet hvis du kigger på disken i DISKHÅNDTERING
Avatar billede marchal Nybegynder
08. september 2006 - 22:46 #5
Den kommer ikke til syne i diskhåndtering. Den bliver kun genkendt når den bliver tilsluttet via USB. Dog har jeg lagt mærke til at jeg hver anden gang får meddelelsen "ukendt enhed" når jeg tilslutter den.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2006 - 22:54 #6
Prøv lige meget hurtigt, dynerne kalder at downloade og køre TESTDISK - guide på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html se om den genkender disken - måske kan din installation ikke genkende filtabellen
Avatar billede marchal Nybegynder
08. september 2006 - 23:01 #7
Har lige siddet og læst på linket du har sendt. Det virker ret omsonst. Tror at min eneste løsning er at købe en ny ekstern harddisk som er allerede er sat i en "boks" og så sætte den gamle i en stationær computer og overføre det hele til den nye?
Avatar billede off-line Nybegynder
08. september 2006 - 23:07 #8
Prøv om denne side kan hjælpe dig:
http://www.usbman.com/Troubleshooter%20General.htm
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2006 - 23:09 #9
OK! hvis det forekommer uoverskueligt at downloade 2 Mb. så vil jeg også slutte dagen og ønske dig en god nat
Avatar billede off-line Nybegynder
08. september 2006 - 23:21 #10
Har du SP2? Hvis ikke, kan det bare være, at du mangler den rigtige USB driver?
Avatar billede marchal Nybegynder
08. september 2006 - 23:29 #12
Det er skam ikke uoverskueligt at downloade 2 mb men det ville være meget rart at være helt sikker på hvad det er man laver. Tror jeg er en lille smule skeptisk over for et program jeg ikke forstår. Jeg kan da umuligt være den eneste der har haft dette problem. Så derfor virker det lidt underligt at det skal løses med et lille program.

Til asveq: Jeg mener da bestemt at jeg lige har opdateret til SP3.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. september 2006 - 00:04 #13
SP3 ? Kører du med windows 2000? der SP4. Men windows XP, har da kun SP2.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2006 - 06:55 #14
"Så derfor virker det lidt underligt at det skal løses med et lille program" Sund skepsis er godt; dette "lille" program har nu reddet adskillige brugeres data, men jeg skrev faktisk også kun at du skulle se om programmet genkendte disken
Avatar billede marchal Nybegynder
10. september 2006 - 09:09 #15
Jeg har løst problemet ved at købe nyt! Mange tak for hjælpen! Smid et svar så jeg kan give point:-)
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2006 - 09:13 #16
:o)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. september 2006 - 14:05 #17
Hvis der er gavmild uddeling til alle, så tak:)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2006 - 20:02 #18
Hallo o  o  o