Avatar billede tgl Nybegynder
08. september 2006 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

danske bogstaver ertsattes af spørgsmålstegn

Har en mysql-db som bruges sammen med ASP.

Virker fint, men bogstaverne æ, ø og å vis som ? ved udtræk.

Nogen løsningsforslag?

NB! Har sat codepage og charset til dansk.
Avatar billede madeindk Nybegynder
08. september 2006 - 16:31 #1
Har du selv styr på din MySQL server eller er det en du kører på et webhotel fx.? For man kan jo indstille den til sprog (dataernes sprog) og charset.
Avatar billede coderdk Praktikant
08. september 2006 - 16:34 #2
Har du sat <meta http-equiv="Content-type" content='text/html; charset="iso-8859-1"' /> i din header?
Avatar billede cholden Nybegynder
08. september 2006 - 16:56 #3
Har samme problem med access database. Hvis der står æ,ø eller å i databasen bliver de erstattet af mærklige tegn..
Avatar billede tgl Nybegynder
08. september 2006 - 17:33 #4
Har mysql på egen pc samt webhotel.

På webhotellet er flg. opsætning ved log-in :

?lang=da-utf-8&server=1&collation_connection=utf8_general_ci

Jeps, meta er sat rigit.
Avatar billede tgl Nybegynder
08. september 2006 - 17:50 #5
Har nu selv fundet løsningen :

Ved import af tekstfil i Mysql-db på webhotellet skulle tegnsæt for filen sættes til latin1.
Avatar billede madeindk Nybegynder
08. september 2006 - 17:53 #6
Ok
Avatar billede tgl Nybegynder
08. september 2006 - 18:19 #7
Lukker...