Avatar billede delax Nybegynder
08. september 2006 - 11:15 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Anbefalet PC6400 RAM til ASUS P5B

Hej

Jeg har bestilt 2 x 512 MB PC6400 kingston til mit ASUS P5B men det er i restordre.
Er Corsair 2 x 512 MB PC6400 lige så godt som Kingston til ASUS P5B ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:16 #1
Ja, for så vidt er de, men jeg ville altid foretrække Kingston frem for Corsair.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2006 - 11:18 #2
I din manual står der hvilke ramklodser der er afprøvet med bundkortet. De data du skriver, siger ikke noget om hvilke klodser det er du har kig på. Corsair er et godt mærke, men producerer mange forskellige klodser i samme størrelse, ligesom alle andre producenter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:18 #3
Du kan tage et kik i din manual til bundkortet, og se om du kan finde corsair i RAM kompatibilitets listen. Er de der, skulle det være helt i orden.
Avatar billede delax Nybegynder
08. september 2006 - 11:26 #4
Men de står netop ikke i min manual
Avatar billede delax Nybegynder
08. september 2006 - 11:26 #5
Jeg gider ikke have skod RAM i morgen hvis jeg kan få kingston på tirsdag
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:31 #6
Når det ikke er længere ventetid, og corsair ikke står på listen, så ville jeg vente til på tirsdag.
Avatar billede delax Nybegynder
08. september 2006 - 11:33 #7
Ved ikke om det er tirsdag men det kunne jeg forestille mig :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:36 #8
Nu er det jo ikke således, at fordi corsair ikke står på listen, så vil det ikke fungerer. Det er blot en positiv liste, og dermed en liste med de RAM, som er testet til at virke på bundkortet.
Der kan være mange andre RAM klodser somogså vil virke udmærket på bundkortet, men valget er dit.
Avatar billede delax Nybegynder
08. september 2006 - 11:37 #9
Ja det er derfor jeg spørger her.  Måske er der en som netop har P5B med Cosair.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:46 #10
Jeg sidder lige og læser manualen, og der er godt nok mange restriktioner på RAM.

Selvfølgelig skal det være unbuffered og non-ECC, men det må ikke være 128MB memory chips eller double sided x16 moduler.

Hvis de ikke matcher Intels On-Die-termination vil den downgrade til 533.

800 med CL=4 vil køre som 667

Hvis du ikke kan få en anden til at verificere at disse corsair kan køre på netop dit bundkort, ville jeg vente på kingston.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2006 - 11:48 #11
Samme mening som dragonknight!
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:51 #12
Har du et stelnummer til corsair, hvilken type er det ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:55 #13
er det corsair DDR2-800 (XM2S-6400) ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:56 #14
CM2X512A-6400 ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 11:58 #15
Eller er det TWIN2X1024A-6400 ?
Avatar billede delax Nybegynder
08. september 2006 - 12:07 #16
TWIN2X1024A-6400
Avatar billede delax Nybegynder
08. september 2006 - 12:09 #17
Ja kingstonen er anbefalet og kører nok optimalt
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 12:13 #18
Ok, når jeg søger hos corsair efter RAM til P5B, kommer TWIN2X1024A-6400 frem, så det burde være sikkert at de fungerer til dit bundkort. Gør de ikke dette når du får dem instaleret, må det blive en OM'er, for corsair skriver jo at de er kompatible.

Prøv at kikke på www.corsair.com, og søg efter RAM til P5B so kan du selv se det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 12:14 #19
The Twin2X1024A-6400 is a 1024 MByte matched pair of DDR2 SDRAM DIMMs. This part delivers outstanding performance in the latest generation of dual-channel DDR2-based motherboards. It has been tested extensively in multiple DDR2 motherboards to ensure compatibility and performance at its rated speed. This memory has been verified to operate at 800MHz at at 5-5-5-15. This module is also available in a single module part.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 12:15 #20
Med denne information ville jeg ikke være nervøs for at investere i corsair.
Avatar billede delax Nybegynder
08. september 2006 - 12:18 #21
Coool så er det ikke nødvendigvis dårligere end Kingston ?

Så kan jeg jo bestille dem idag og have dem imorgen !!
Avatar billede delax Nybegynder
08. september 2006 - 12:19 #22
Det med kingston tirsdag kan jo være tirsdag i novenber . . . det ved jeg jo reelt ikke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 12:24 #23
Nej det er ikke det jeg siger, når jeg skriver jeg vil foretrække kingston.
Kingston er blot retningsgivende på deres område, og det er dermed også deres produkter der testes med, når f.eks ASUS laver nyt bundkort. Ganske som Intel er retningsgivende på BIOS området. Det forpligter når man har en sådan position i markedet.

Corsair laver udmærkede produkter, men der hvor jeg var i tvivl, var om de nu også ville køre perfekt på P5B.
Det er hermed fastslået.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 12:26 #24
Når ASUS lavede P5B, checkede de jo markedet for RAM til dette, og corsair havde helt sikkert ikke moduler på daværende tidspunkt der passede. Det havde Kingston. Det er det du kan se i manualen på listen, ikke andet.
Avatar billede delax Nybegynder
08. september 2006 - 12:34 #25
klart
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2006 - 12:40 #26
På Asus hjemmeside, kan du som regel se en udvidet liste af ram til bundkortet, men P5B er et ret nyt kort. Prøv alligevel.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2006 - 12:44 #27
Jeg vil lige nævne at jeg aldrig har haft problemer med andre ramsokler, ned hvad producenten anbefaler.
Jeg har prøvet Apacer, Corsair, Samsung og Kingston i adskillige maskiner, uden problemer, også i mixede udgaver. Holder mig som regel til Kingston.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2006 - 14:45 #28
Tak for hjælpen!!!