Avatar billede jeppejp Nybegynder
08. september 2006 - 10:34 Der er 4 kommentarer

Problem med opsætning af xorg på asus laptop

Mit problem er som følger.

Jeg har instaleret __Ubuntu__ på min Asus M6Va, med et ATI x700 kort, men jeg kan ikke få den til at vise x på min LCD skærm (den der er på min laptop), den smider som standard billedet ud på min crt udgang (den rgb udgang der sidder bag på laptoppen).

Jeg går udfra at det er min xorg.conf jeg skal ændre i.

Min monitor så til noget ligende

identifier  ''et eller andet''
option  ''dpms''

hvad er det jeg skal gøre for at kunne bruge skærmen ??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. september 2006 - 12:06 #1
Et lille foreslag.

Installer ubuntu, den bygger på Debian, men har en mere moderne kerne, der understøttere mere hardware (og bedre) derfor er det mere sansynligt at den vil virke på din maskine.

Debian er godt, men udviklingen går meget langsomt. Ubuntu bygger på Debian og har mange penge med i ryggen derfor udvikler den sig hurtigere.
Avatar billede jeppejp Nybegynder
08. september 2006 - 12:13 #2
Hehe... Læs lige posten igen... :)

Jeg kører ubuntu, men postede posten under debian, da det var den der var tættest på.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. september 2006 - 12:31 #3
Undskyld. Det er mig der er lidt ufrisk i dag.

Men prøv at kikke her, problemet er et lidt andet, men måske du kan finde en løsning: http://www.linuxforen.de/forums/showthread.php?t=181057
Avatar billede jeppejp Nybegynder
08. september 2006 - 13:14 #4
Np james... :O)

Jeg har set lidt der, men synes ikke at kunne finde løsningen, det eksempel er der to gf-kort, men i mit tilfælde er der ''bare'' 2 udgange på et gf-kort.