Avatar billede piapia Novice
08. september 2006 - 10:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Godt valg af bærbar??

Hej
Kan nogen sige mig om denne laptop er et godt køb. Jeg vil gerne kunne køre tungere spil som Oblivion på den, og skal ellers bla bruge den til diverse statistikprogrammer.

Den koster 7499,- hos datadiscount (www.datadiscount.dk)

Det drejer sig om en Asus A6VM-Q047H:

Plattformteknologi : Intel Centrino
Systemtype : Notebook
Innebygde enheter : Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne
Prosessor : Intel Pentium M 735A 1.7 GHz
Cache-minne : 2 MB - L2 Cache
Ram : 1 GB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II SDRAM - 533 MHz
Kortleser : 4 i 1
Harddisk : 100 GB
Optisk lagring : DVD±RW / DVD-RAM
Grafikk-kontroller : NVIDIA GeForce Go 7300 TurboCache som støtter 256 MB - 64 MB
Lydutgang : Lydkort
Telekommunikasjon : Fax / modem
Nettverkstilknytning : Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, Bluetooth 2.0 EDR
Notebook-kamera : Integrert - 1,3 Megapiksler
Inn-enhet : Tastatur, touchpad
Strømforsyning : AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
Litiumion
Operativsystem : Microsoft Windows XP Home Edition
Mål (BxDxH) : 35.4 cm x 28.4 cm x 3.5 cm
Vekt : 2.85 kg

Håber nogen kan svare på om det er en ok pris og om den passer til mine behov...

Mvh Pia
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 10:50 #1
Den ser udmærket ud, men ville nok vælge en med dedikeret grafik, og ikke delt RAM som i dette tilfælde (spil).
Avatar billede hestensmund Nybegynder
08. september 2006 - 10:53 #2
Den kan ikke afvikle Oblivion på et Go7300
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2006 - 11:11 #3
Du kan få meget kraftigere processor for de penge. Hvis ikke du skal spille, er maskinen ok, men så ville jeg finde en der var billigere.
Avatar billede lzs Nybegynder
08. september 2006 - 19:24 #4
Som andre siger så kan den ikke spille Oblivion. Du skal nok minimum op og have henholdsvis et ATI x1600 eller et Geforce 7600
Avatar billede piapia Novice
08. september 2006 - 19:43 #5
Ok - tak for svarene indtil videre.
Hvad med denne Asus til 10.599??? Kan den bruges som spilcomputer?? (Oblivion).

Asus A6T - AMD Turion™ 64 Mobile TL-52 1.6GHz 2x 512KB L2 cache, Intel® 945PM Express chipset, 1024MB DDR-2 RAM (1x), 100GB ATA/100 harddisk. 15.4" WXGA (1280x800) TFT 16.7M farver, NVIDIA® GeForce™ Go 7600 GPU 256MB DDR3 VRAM PCI Express™ 16x. DVDRW-Super Multi Layer (SML), ingen diskettedrev. 10/100/1000 Mbps Ethernet LAN WOL klar, 802.11b/g WiFi trådløs LAN, 56K ITU V.90 modem, Bluetooth®, FireWire IEEE1394. SoundBlaster Pro kompatibel lyd med stereo højttalere, Understøtter Intel® high-definition lyd. 4-i-1 kortlæser (MS MS-Pro MMC SD), Type II PC Card slot (1x), DVI-D port, mikrofon/line-in jack, hovedtelefon/højttalere line-out jack, S-Video/TV-out (NTSC/PAL) port, USB 2.0 (4x) porte. Integreret 1.3Mpixel webcam. MS Windows® XP/Home-SP2, Software medfølger: Norton Internet Security™ (90 dages liveupdate). LiION batteri. Mål: 354x284x35.2mm (BxDxH). Vægt: 2.70kg. 2 års indleveringsgaranti. ( A6T-AP019H )
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 20:04 #6
Den er helt klar bedre på grafik siden end den foregående du listede.
Du kan ikke få den med en Intel Centrino CPU, for den er langt at foretrække end de andre Cpu'er. Centrinoen vil alt andet lige give en meget bedre batterilevetid. På den anden side, hvis du altid er koblet til 220 volt, så er batterilevetid jo ikke noget der betyder det store.
Avatar billede lzs Nybegynder
08. september 2006 - 20:21 #7
ved du hvilket batteri der sidder i? altså hvor mange celler?
ellers ser den helt fin ud :P
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. september 2006 - 20:40 #8
nej, det ved jeg ikke, men det er jo ikke en gammel maskine, så batteriet er sikkert helt i orden. Du skal dog ikke regne med mere end højst 2 timers batteridrift med trådløst kørende.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2006 - 20:50 #9
Vær opmærksom at AMD Turion 64 klokker kraftigt ned, når du ikke har laderen sat til! Godt for batterilevetiden - skidt for spil og andet. ellers super processor!!!
Avatar billede piapia Novice
08. september 2006 - 20:58 #10
Batteriet er 8 cellet...
Avatar billede lzs Nybegynder
09. september 2006 - 09:40 #11
Så er det et godt valg. Det med at batteriet glocker ned når den kører på batteri, er der jo også mange andre processorer der gør, men det kan man jo bare ændre
Avatar billede piapia Novice
10. september 2006 - 07:07 #12
Tak for alle svarene. Jeg har kigget lidt videre og er faldet over denne Fujitsu-Siemens AMILO Xi1526 til 9999 ,-

Kan I mon sige mig om den vil være et fint køb? Den har jo en 17" skærm - og vægten er ligegyldig for jeg skal ikke slæbe den en masse rundt.
Desuden har den et af de grafikkort som nogen tidligere har anbefalet som en mulighed for spil i Oblivions "vægtklasse".

Hvad med processoren - er den ok ??

Intel Core DUO T2300E 1.66 GHz
1024 MB DDR ram (2x512)
120 GB SATA harddisk 5400 RPM
17" WXGA TFT Crystal View (1280x800)
GeForce Go7600 256 MB GDDR3 ram HDCP
DVD±Dual-layer brænder
10/100 LAN, WLAN a/b/g, Bluetooth 2.0
Kortlæser 4-1, , FireWire, 56k modem
Fjernbetjening og Instant-On til film mv
Windows XP Home + Works 8.0 DK
8-cells batteri
Vægt: 4,0 Kg

Tak igen (o:
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. september 2006 - 21:46 #13
Det er godt nok en tung sag, men den er jo helt anderledes end den foregående. Den har et udmærket Go7600 med dedikeret RAM 256MB. Udmærket kort.
Dual core er også en rigtig god ting.
Det er faktisk et rigtig godt køb for 10.000 kr. Den tror jeg du bliver tilfreds med.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
10. september 2006 - 22:08 #14
Det der gør en bærbar dyr er et godt grafikkort, heftig CPU og stor HDD. Det ser rigtig fornuftigt ud. Næsten for godt til at være sandt! Til den pris stiller jeg spørgsmål ved om skærmen mon er god!
Avatar billede piapia Novice
11. september 2006 - 05:46 #15
Så har jeg bestilt min Fujitsu-Siemens AMILO Xi1526 til 9999 ,-
Så er der kun tilbage at krydse fingre for, at det danske postvæsen når frem med den i tide, så ham der skal have den med til USA for mig, kan nå at få den inden han rejser.
Jeg glæder mig SÅ meget.
1000 tak for hjælpen herinde!

Pia
Avatar billede lzs Nybegynder
11. september 2006 - 15:38 #16
kan se, at du er ny herinde, så du skal lige huske at lukke spørgsmålet. det gør du ved at sige, hvem du synes der har fortjent point og får dem til at lægge et svar.
bare lige til hvis du ikke er klar over det, var jeg nemlig ikke selv i starten :P
Avatar billede piapia Novice
11. september 2006 - 16:04 #17
JA jeg havde godt nokk tænkt på hvordan man gjorde. Alt i alt syn's jeg egentlig at dragonnights svar har været mest hjælpesomme, selvom I (næsten...hihi) alle har været venlige og behjælpelige. - Så Dragonknight, vil du smide et svar, så du kan få dine point?

Pia
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. september 2006 - 00:06 #18
Selvfølgelig, og jeg takker.