Avatar billede papskib Nybegynder
08. september 2006 - 00:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Disk Boot Failure!?

Hej gutter... jeg sad og stenede noget diablo2 her til aften, hvor min comp så frøs... da der ikke skete noget afbrød jeg min hd ved at holde tænd/sluk-knappen inde...

Når jeg så starter den op bagefter siger den:
"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"
jeg indsætter så en backup/boot-diskette jeg har fået med min comp... herefter åbner den noget Symatec-halløj hvor den siger den ikke kan læse en fil ligger under noget c:\backup\... et eller andet...

jeg klikker så "ok" og kommer nu ud i dos-prompt hvor der bare står
a:\>

jeg kan ikke gå ind c eller d drev som jeg har på min comp og herfra aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal stille op...

er der nogen her på eksperten der ved hvad jeg skal stille op, for er selv på bar bund og har ikke den vilde forstand bios, opsætning osv...

TAK!!!
08. september 2006 - 00:06 #1
... det virker som om du slet ikke har kontakt til din Harddisk ???

Har du andet 'værktøj' end nævnte backup/boot-diskette ???
Avatar billede papskib Nybegynder
08. september 2006 - 00:07 #2
nixen det var hvad jeg fik med min comp... eller fik også en cd med grafikdrivere, men det hjælper vel ikke det store hehe...
Avatar billede papskib Nybegynder
08. september 2006 - 00:20 #3
For lige at være præcis...

Når jeg starter min computer skriver den det førnævnte:
"DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"

Jeg indsætter min backup-diskette og herefter skriver den at den starter windows 95...

Programmet Symantec Ghost 7.5 kommer skrev og giver meddelelsen
"Error
Cannot open c:\BACKUP\XPBACKUP.GHO"

Jeg klikker "ok" og derefter kommer beskeden:
"Application Error 11000
Invalid dump file"

Jeg klikker "ok" igen og ryger ud i DOS hvor der bare står A:\>
Hvis jeg prøver at skrive c: eller d: giver den mig beskeden "ugyldig drevangivelse"...

For dælen jeg er irriteret...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. september 2006 - 07:58 #4
Det kan være 3 ting.

Det kan være din harddisk der er død, test med harddisk producentens værktøj til dette. Et sådan værktøj finder du enten ved producenten eller på www.ultimatebootcd.com værktøjet vil kunne sige hvad der er galt.

Det kan være dit IDE kabel, Lyder ikke sansynligt de der tilsyneladende er forbindelse til harddisken.

Det kan være din IDE controller på motherboardet. Men igen, da der er forbindelse til harddisken er dette ikke helt sansynligt.
Avatar billede papskib Nybegynder
08. september 2006 - 09:20 #5
jeg fik et tip på en anden side, om at pille strømkablet, tænde og slukke på kontakten bagpå og derefter starte op igen... det prøvede jeg og nu hvor fejlmeddelelsen kom før, går skærmen bare i sort på samme måde som før den starter windows op... eneste forskel er at der ikke sker noget...
Avatar billede papskib Nybegynder
08. september 2006 - 15:01 #6
som sagt ovenover af mig selv, så prøvede jeg at tage strømkablet ud og starte op igen... nu virker det åbenbart, selvom jeg absolut ingen anelse har om hvad der er galt...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. september 2006 - 13:28 #7
Tag en backup.