Avatar billede francke Nybegynder
16. maj 2001 - 08:27 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

instal.A7V133

Jeg har indstalleret et A7V133-T-bird 1000-Maxtor Hdd 2oGB -CD.drev-diskettedrev og alt er fundet og registreret!!Jeg kan bare ikke boote på min startdiskette.Den aflæser den men kommer ikke videre og det hele ender med et blinkende C:/. D-E-F-G betegnes som ugyldig drevbogstav.HDD er formatteret.fdisk kan ikke køres grundet forkert ordre som alt andet jeg prøver at skrive.Dir.viser en fil på nogle få byte som må være fra disketten da der nogen gange under opstart i et kort sekund vises win.forside.HDD er fra den \"gamle puter og hed E-F.Div.forslag kan ikke afprøves med det samme da jeg kun har een skærm!!Gad vide hvad jeg mangler at skrive?Det skal I jo nok fortælle mig!!
Avatar billede dexxa Nybegynder
16. maj 2001 - 08:37 #1
Hvis du har en Windows 98/2000 CD eller lign. Sæt den i, og gå ind i biosen og sæt til op til at boote fra cdrommen, start den op fra cd\'en i en prompt og kør en FDISK og opret partionerne. Grunden til den ikke kan finde C.D.E osv. er at de ikke er oprettet. Og. Grunden til at du ikke kan kører FDISK er at den ikke ligger på disken du booter op fra.
Fdisk er nemlig et program, og ikke noget som er indbygget i dos..
Avatar billede francke Nybegynder
16. maj 2001 - 08:46 #2
Har været i bio og set efter ovennævnte men jeg fandt ikke hvor den sættet til at boote fra CD.Ny bios for mig!!
Avatar billede francke Nybegynder
16. maj 2001 - 08:52 #3
Troede partionerne fulgte med HDD
Avatar billede davs Nybegynder
16. maj 2001 - 09:13 #4
Lav en ny startdiskette (det lyder til at du har to pc´er, så det burde ikke være noget problem at kunne gøre det.)

Hvis du ikke ved hvordan, så skriver jeg lige kort her hvad du skal gøre:
1. gå ind i \"kontrol panel\"
2. vælg \"add/remove programs\"
3. vælg fanebladet \"startup disk\"
4. vælg \"create disk\"

og prøv så lige at boote fra den diskette.

Har du i biosen sat den til at kunne boote fra disketten ?

Når det er klaret kan du fra din startdisk, skrive \"fdisk\" og der vil du kunne se dine partitions oplysninger, hvis de er blevet oprettet på din HD. Ellers kan du fra programmet selv oprette en/flere partitioner (altså oprette dine drev igen) - Når det er skal du genstarte op boot op igen på din diskette, så har du mulighed for at kunne formatere din HD (med det/de drev du nu har valgt at lave).
Avatar billede francke Nybegynder
16. maj 2001 - 09:40 #5
Jeg har startdisketter til både win.98 og ME og ingen af dem vil boote.Jeg kan komme i drev A. Er der noget jeg kan skrive der for at sætte noget igang?
Avatar billede francke Nybegynder
16. maj 2001 - 09:44 #6
HD ER formatteret
Avatar billede davs Nybegynder
16. maj 2001 - 09:45 #7
prøv at skrive fdisk

vælg punkt 4 - for vis partitions oplysninger.

Hvis den ikke viser noget, er der heller ikke oprettet et drev, hvis der er et drev men at du ikke kan komme ind på det, er det fordi at det ikke er formateret, og du kan derfor heller ikke læse på det.
Avatar billede francke Nybegynder
16. maj 2001 - 09:52 #8
Læs HELE spm.
Avatar billede davs Nybegynder
16. maj 2001 - 09:57 #9
Francke, det har jeg gjort... Det lyder bare meget som om at der er noget der er gået galt enten i forbindelse med din oprettelse af partitioner, eller i din formatering.

Og hvis disken aligevel er formateret, sker der jo ikke noget ved at prøve det jeg har beskrevet, andet end at du risikerer at det kommer til at virke.
Avatar billede francke Nybegynder
16. maj 2001 - 11:19 #10
Har fået gang i indstal.men i opstart til indstal.skriver den \"Installationssystemet har fundet en komprimeret enhedsfil eller en cachelagringsfunktion på computetren.Kontroller med diskkomprimeringssoftware eller slet cachelagringsfunktionen\"!! Hvis jeg \"tvinger installationen igennem og den undersøger pc\'ern siger den at der ikke er plads nok eller en fejl!! Hvordan sletter jeg den fil??
Avatar billede francke Nybegynder
16. maj 2001 - 11:21 #11
Har været i fdisk og den viser 20gb
Avatar billede francke Nybegynder
16. maj 2001 - 15:12 #12
Der ligger en lille partition på HD som hedder C og den vil Win selføgelig indstallere på Men jeg kan squ ikke få slettet den partition.Hvordan gør jeg det??
Avatar billede schebye Nybegynder
16. maj 2001 - 16:31 #13
Francke - du sletter den ved at skrive fdisk og følge vejledningen der - det er sandsynligvis en primær partion der skal slettes
Avatar billede francke Nybegynder
16. maj 2001 - 22:22 #14
Jeg har selv fundet ud af det så jeg synes at vi deler point