Avatar billede mellowmik Novice
07. september 2006 - 13:19 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

overførsel af data fra csv-filer til Excel

Jeg har 4 csv-filer, som jeg ønsker overført til 4 regneark i excel (2003). De 4 csv-filer bliver regelmæssigt ændret og jeg søger derfor en let måde, som regnearket kan opdateres på. Csv-filer kan svinge i størrelse (antal rækker) så et almindeligt link vil ikke virke. Hvordan gør jeg så lige det lettest?
Avatar billede mrjh Novice
07. september 2006 - 13:34 #1
Menuen Data > importer eksterne data
Avatar billede mellowmik Novice
07. september 2006 - 13:56 #2
Så skal jeg ind og definere dataafgrænsning, filoprindelse og startrække mv. ved hver opdatering - er det helt umuligt at få regnearket til automatisk at hente data fra csv-filerne, så evt. opdaterede data automatisk overføres?
Avatar billede fobian Nybegynder
07. september 2006 - 14:15 #3
Du kan optage en macro der indlæser tekstfilerne. Du kan så oprette en knap på regnearket, som så afspiller macroen, når du klikker på den.

Hvis du har Access kan du også sammenkæde dine tekstfiler til en tabel i Access. Fra Excel kan du kalde tabellen via en databaseforespørgsel. Her kan du igen oprette en knap/macro til opdatering eller vælge funktionen opdater på hver af de ark der skal opdateres.
Avatar billede mellowmik Novice
07. september 2006 - 14:38 #4
Good old macro! Kast begge et svar tak, pointdeling med overvægt til Fobian.
Avatar billede fobian Nybegynder
07. september 2006 - 14:46 #5
Takker - God fornøjelse med det :o)
Avatar billede mrjh Novice
07. september 2006 - 14:48 #6
Kun point til mig, hvis du kunne bruge det til noget
Avatar billede mellowmik Novice
07. september 2006 - 15:07 #7
Det kunne jeg godt, tak til begge og så er jeg off to macro world.