Avatar billede aeskeline Nybegynder
07. september 2006 - 00:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

linjeskift i datbase

Hej
Forsøger mig lidt med at oprette en database. Jeg har brug for at kunne lave linjeskift i de enkelte celler. Jeg ved at man lave linjeskift vha ctrl + enter, er der en måde at indstille hele databasen til, automatisk at skifte linje ved tryk på kun "enter"

Be gentle, forstår mig ikke godt programering, så jeg søger helst en løsning med afkrydsning af et "flueben" og ikke programering

Tak
Alex
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
07. september 2006 - 01:19 #1
Indtaster du i en formular eller direkte i tabellen? Hvis det sidste kan det vist ikke lade sig gøre. Hvis du indtaster i en formular, så vælg feltets egenskaber > EnterKeyBehaviour = New Line in Field
Avatar billede aeskeline Nybegynder
07. september 2006 - 06:23 #2
Hej
Tak for svaret.
Min version er dansk og jeg skriver i formular.

Jeg har prøvet at gå ind i min fomular og vælge designvisning og højreklikket på den, men jeg synes ikke jeg finder noget der minder om ovenstående? Er jeg helt forkert på den ?
Tak
Alex
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2006 - 07:32 #3
Det er fordi du skal gøre det i de enkelte tekstfelter!~)
Avatar billede aeskeline Nybegynder
07. september 2006 - 09:03 #4
Hej
Når jeg i går ind i formular og designvisning, er det her jeg skal ændre i de enkelte tekstfelters opsætning ?
I så fald, hvor skal jeg ændre det, da min version er på dansk finder jeg ikke noget der minder om : EnterKeyBehaviour = New Line in Field, hvad hedder dette felt på dansk ?
Tak
Alex
Avatar billede kabbak Professor
07. september 2006 - 09:55 #5
Tekstboks >Egenskaber > andre > entersvirkemåde

Ret den fra standard til Ny linje i felt
Avatar billede kabbak Professor
07. september 2006 - 09:56 #6
Du skal nok også ændre Tekstboks >Egenskaber > Formater > kanStrækkes til ja