Avatar billede henrik_huh Nybegynder
16. maj 2001 - 01:44 Der er 9 kommentarer

PCI MASS STORAGE CONTROLLER

i min enhedsstyrring står der at jeg ikke har installeret PCI MASS STORAGE CONTROLLER men jeg har ingen anelse om hvad det er eller hvor jeg kan finde drivere dertil!!
Spørgsmålet:
Hvad er PCI MASS STORAGE CONTROLLER ???
hvor kan jeg få drivere til det ????
Avatar billede dna Nybegynder
16. maj 2001 - 01:46 #1
Hvilket bundkort har du ?
Avatar billede parazite Nybegynder
16. maj 2001 - 01:47 #2
Har du en SCSI-controller installeret? En ATA/100-controller på bundkortet? Dette er oftest din PCI Mass Storage Controller. :)
Avatar billede dna Nybegynder
16. maj 2001 - 01:48 #3
Der findes med garanti den driver du skal bruge på den cd, som du har fået med dit bundkort..
Avatar billede parazite Nybegynder
16. maj 2001 - 03:31 #4
Lægger lige et svar...
Avatar billede s_svane Nybegynder
16. maj 2001 - 07:53 #5
Yep, som dna siger, gå ind og lav en driver opdatering op device m. og brug den cd du har fået med til bundkortet
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
16. maj 2001 - 09:28 #6
hvis det er et Asus bundkort, er ATA100 driveren her:
ftp://www.asus.com/pub/asus/misc/ide/v160b33.zip
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
16. maj 2001 - 09:38 #7
Det behøver ikke at være til en SCSI-comtroller...det kan også godt være til en ATA100 HDD. Specielt hvis den sidder på ATA100 contolleren, og der ikke er nogen HDD på IDE-controllerne....men som DNA siger....du har helt sikkert fået en cd med til dit bundkort, og så kan du opdatere din PCI mass storage controller, og henvise til at Windows skal hente drivere derfra.....
Ellers vil du kunne finde driverne på din bundkort producents hjemmeside.......:-)
Det kan også være SCSI-controller (hvis du har en sådan), så skal du have installeret en SYMBIOS til den, og den har du også fået med på en cd eller floppy-disk...
Hvad er det for et bundkort ?
Avatar billede columbus Nybegynder
16. maj 2001 - 09:55 #8
Jeg havde samme problem engang. Det løste jeg ved at installere den nyeste version af Via 4 in 1-driveren. Hvis du vel at mærke bruger Via chipset.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
16. maj 2001 - 11:28 #9
henrik_huh:> Lad mig gætte... din bundkort er et A7V ik\'? :-)
Så brug linket som kimrosgaard har skrevet, det skulle løse dit problem!