Avatar billede madsten Nybegynder
06. september 2006 - 21:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til word

Hejsa...

Jeg har rodet lidt med mine taster, og ved ikke om jeg har kommet til at trykke på noget forkert.
Men når jeg fx markerer en tekst, og skriver noget nyt (uden at slette det gamle) - så ville den normalt overskrive det gamle og slette det - men den sletter det ikke og man skriver så bare den nye tekst ved siden af det gamle.
Har det samme problem når jeg markerer noget og trykker på "backspace", så sletter den det ikke, jeg bliver nødt til at trykke på delete for at slette noget jeg har markeret.

Ved ikke om det giver mening det jeg har skrevet :D
Men kender andre der har haft samme problem, men som ingen løsning havde på det...
Og nu er jeg ved at være godt træt af det, så please hjælp mig!!!!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2006 - 21:05 #1
prøv at trykke på Insert knappen på dit keyboard :)
Avatar billede madsten Nybegynder
06. september 2006 - 21:07 #2
HA Ha :D Jeg er ik dum.. Den har jeg skam prøvet ;)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2006 - 21:08 #3
var da det mest åbenlyse :) den gør da det samme :) .. er det KUN i word du har problemet?
Avatar billede madsten Nybegynder
06. september 2006 - 21:09 #4
Ja, det er kun i word. Her inde fungere det hele, og på msn og hvor jeg ellers skriver...
det kom efter jeg havde rodet med mit keybord tror jeg.. men ved virkelig ik hva jeg skulle have trykket på...
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2006 - 21:20 #5
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2006 - 21:24 #6
eller måske:

You can also use the menu to change to the Overtype mode.

Choose Tools > Options from the menu. The Options dialog box opens.
Click the Edit tab to choose the Edit tab.
The Overtype Mode box should be blank. If the box is blank, click OK.
If the Overtype Mode box is not blank, click the box to remove the check mark. Then click OK.
Alternate Method -- Setting Options by Using Key
You can use the keyboard to change to the Overtype mode.

Press Alt-t, o.
Click Edit.
Press Alt-v (toggles between overtype and insert).
Press Enter.
Avatar billede madsten Nybegynder
06. september 2006 - 21:30 #7
desværre... det hjalp ikke.... Prøv igen :D
Avatar billede madsten Nybegynder
06. september 2006 - 21:32 #8
Det sidste der du skriver fatter jeg ik helt. når jeg trykker på de taster, synes jeg ik rigtig der kommer noget frem, som jeg kan bruge...
Men det kan da ik passe at jeg er den eneste der har haft det her problem...!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2006 - 21:33 #9
kan desværre ikke rigtig teste det selv da jeg ikke har word :/
ikke før jeg kommer på arbejde i morgen. men kan da være der er en anden der lige ved hvad der er galt :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2006 - 21:36 #10
http://www.eksperten.dk/spm/425896 <<< en der har samme problem. at den starter op med OVR sat til. så man skal bruge musen nederst i bundlinien i Word og selv slå den fra hver gang
Avatar billede hcma Novice
06. september 2006 - 21:41 #11
hvad med:  Åbn Word -> Funktioner -> Indstillinger -> Rediger -> sæt flueben i ny tekst erstatter markeret
Avatar billede madsten Nybegynder
06. september 2006 - 21:44 #12
hcma ramte sku plet... :D Nu virker lortet igen.... Mange mange tak!!!!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. september 2006 - 22:00 #13
Troede det var det samme du havde prøvet :P

Choose Tools > Options from the menu. The Options dialog box opens.
Click the Edit tab to choose the Edit tab.
The Overtype Mode box should be blank. If the box is blank, click OK.
If the Overtype Mode box is not blank, click the box to remove the check mark. Then click OK.
Avatar billede hcma Novice
06. september 2006 - 22:42 #14
så lægger jeg da et svar  :o)
Avatar billede hcma Novice
15. september 2006 - 14:25 #15
takker for point  :o)