Avatar billede stairway Nybegynder
06. september 2006 - 13:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk findes ikke, og nu heller ikke CD drev?

Hej Alle,

Nu har jeg i en uge haft problemer med ikke at kunne se min ekstern harddisk på min mac. Det skal dog siges at jeg på et tidspunkt kunne se den efter at have resettet mit open firmware. Men pludselig kunne jeg ikke se den igen, også selvom jeg resettede igen. Nå,men min mac forhandle rådede mig til at køre tiger installation hvilket jeg så gjorde. Men pludselig frossede cd 1, og nu kan jeg heller ikke se mit cd drev. Er der én virkelig dygtig mac mand her der kan hjælpe? Please!

NB. Jeg kan heller ikke se noget i disk utility.
Avatar billede egonspock Seniormester
07. september 2006 - 00:44 #1
Det lyder som et dødt batteri. Hvilken mac har du? Det er nok det batteri, der sidder på motherboardet og en del af den slags er et 3,5v-1/2AA-batteri, men du må hellere se efter.
Avatar billede mclean Nybegynder
07. september 2006 - 02:43 #2
Undskyld men hvad pokker har det med batteriet at gøre om jeg må spørge? Mac´en kører jo. Bare ikke cd drevet og det hersens ekstern harddisk halløj. Er iøvrigt en powerbook G4.
Avatar billede egonspock Seniormester
07. september 2006 - 20:36 #3
ups, jeg læste det som en Intern harddisk, my bad. Jeg ville så nok først forsøge at nulstille PMU'en (power management unit). Hvordan man gør beskrives godt her:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449
Avatar billede stairway Nybegynder
07. september 2006 - 20:54 #4
NÅ, Nu fandt jeg sgu selv ud af det. Gik ind i disk utility og kontrollerede mit hoved drev, og vupti! I morges fungerede det hele igen!
Avatar billede egonspock Seniormester
07. september 2006 - 21:19 #5
hehe, nogen gange er det alt for let! Tillykke med det :-)