Avatar billede xenoxsis Nybegynder
06. september 2006 - 12:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Computer til Fjernsyn

Hej alle - jeg prøver at sætte min nyt computer til fjernsynet. Da jeg ikke kender navnene på de forskellige stick bliver jeg nødt til at forklare ud fra et billede. Jeg har et kabel som har 3 AV stik (nummer 3-5 fra venstre på billedet nedenunder) og et andet stick (nummer 2 fra venstre). Som skal gå fra computeren, til 3 AV stick (samlet i en scart omformer) ind i mit fjernsyn. Med mit gamle grafikkort fungerede det uden nogle problemer, med de 3 AV stick (eller også brugte jeg kun 2, men det er i og for sig ligemeget). Men i mit nye har jeg kun en indgang til det 4. stick (2 fra venstre). Så jeg har prøvet bare at sætte det stick i, men det virker simpelthen ikke. Ud over indgangen til det førnævnte stick har jeg dog også DVI indgang, skal jeg bruge en AV=>DVI omformer eller lign for at få det til at virke eller er det nok med det enkelte stick. Håber det ikke var for svært at forstå, ellers vil jeg meget gerne prøve at forklare igen..

http://www.siba.se/images/articles/4/SE86799.jpg
Avatar billede darth-domino Nybegynder
06. september 2006 - 12:31 #1
Fatter ikke en brik af hvad du mener! Prøv lige at dele det lidt op i afsnit!

MEN...

Jeg ville prøve at sætte dig S-VHS stik i din computer (2. fra V.) og så bruge SCART Stikket i dit TV (Den længst til Højre)....

De tre du ellers snakker om er:
HVID = Venstre lyd.
RØD = Højre lyd.
GUL = Video.
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
06. september 2006 - 15:08 #2
Godt - Jeg forklarer igen. Jeg har en video ledning med; En hvid, rød og gul ledning som vist på billedet. SAMT et S-VHS stik. I den anden ende er hvid/rød/gul samlet i et scart stik.

Jeg har ikke haft et S-VHS stik før så kender ikke noget til det, mit gamle grafikkort havde direkte indgange til de 3 andre. Og det virkede fint, men jeg kan ikke få S-VHS stikket til at virke.

Jeg har et GeForce 7900GT grafikkort, med S-VHS indgang samt 2 DVI porte. Hvoraf den ene bliver brugt til skærmen.

Så mit spørgsmål er i grunden, burde jeg kunne se film fra computeren på mit fjernsyn med S-VHS stikket alene, eller skal jeg bruge noget mere? Og hvis S-VHS stikket er nok, kan du så måske henvise mig til et sted jeg kan få hjælp til opsætning af det.
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
14. september 2006 - 09:23 #3
Er der absolut ingen der ved noget?
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
05. oktober 2006 - 18:10 #4
Lukket