Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2001 - 22:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fryser når lydkort er instaleret ..

der må godt svares på dansk .. c&p og gad ikke skrive det igen .. håber i forstår

ok i finnaly got win2k installed on this system

Socket A KT7A-RAID ATX
2 IBM Deskstar 40GV 40GB IDE100 running raid 0
1 Maxtor 40 gb
creative dvd 8x
creative 52x cdrom
plextor 161040a
1200 mhz athlon
256 pc133 apacer sdram
realtek 10/100 mbit network
geforce2 gts 7700 32mb

win2k + sp2
via 4in1 4.31 without bus master driver
detonator 6.5

it have been setup as a standart pc ..tryed acpi .. same error

now the problem is that when i install a soundcard it freezes when i stard a game or browse a flaspage .. i think there was sound in the flash ..

the first soundcard i tryed makes the comp freeze at startup .. the next a older one starts .. but with sound freezes .. and the last i tryed the same ..
first two cards have vortex chip . and runs in pci .. the last is a aztec isa soundcard ..

without a soundcard is runs smooth ..but i need the sound
i havent tryed to look for new drivers for the cards .. and used win2k\'s .. but i dont think its the driver .. can\'t be on 3 cards

i also tryed to move the card arround in the different pci ports .. same result

any suggestions??

Avatar billede davs Nybegynder
15. maj 2001 - 23:04 #1
øhh hvad har du i af lydkort ?? - syntes ikke det fremgår af teksten.

Kan det ikke tænkes at det er det som volder dig problemer, enten en forkert driver, eller at den driver ikke er kombatibel med win 2K. Det er der stadig en del drivere der ikke er.
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2001 - 23:12 #2
de er kompetable med win2k .. de har siddet i mine andre computere der alle kører win2k .. det er osse rigtige drivere ..

kan ikke huske deres navne .. noget med pc128 .. men jeg tror nu heller ikke typen har noget at gøre med det da 3 forsdkellige kort ikke burde lave samme fejl ..

men problemet har noget at gøre med motherboardet .. det er jeg sikker på
Avatar billede davs Nybegynder
15. maj 2001 - 23:18 #3
er der nogle konflikter mellem dit lydkort og dit netkort ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. maj 2001 - 23:26 #4
nej ..det er der ikke da win2k var sat til acpi styring var alle pci devices på samme irq .. nu som standart pc har de fået hver sin irq
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. juni 2001 - 00:30 #5
det var lydkortet men ikke driveren .. det var selve lydkortet der ikke ville med mit nye mobo ..