Avatar billede wicked Juniormester
05. september 2006 - 19:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VNC over internettet

Hey eksperter..!

Jeg har installeret VNC på min fars computer da jeg er træt af at gudie ham igenmmen diverse problemer over tlf. Men jeg kan ikke få det til at køre over nettet. Er der nogen der har eller kan lave en guide til hvad jeg kan gøre? Jeg kan sagtens pinge min fars computer, men kan ikke få forbindelse. Når han holder musen over VNC ikonet der kommer frem nede i højre hjørne, skriver kommer den lokale IP til syne. Er det rigtigt ? skal det ikke være den "rigtige" ip der skal stå der ? Skal jeg bruge nogen port når jeg prøver at connecte ?

Håber nogen kan hjælpe :)
Avatar billede wicked Juniormester
05. september 2006 - 19:58 #1
ingen eksperter på dette område ?
Avatar billede rebecca Novice
05. september 2006 - 20:29 #2
prøv at kigge her der er en god vejledning>>> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/vnc/
Avatar billede tumben Novice
06. september 2006 - 00:33 #3
det er fordi han sandsynligvis er bag en router...der kan være noget rod....
prøv at ...lad ham indtaste DIN ip..ved at h.klikke på VNCicon og vælg "add new client"...så plejer det at virke..
hvis ...du prøver hans ip...( "new connnection"...under VNVviewer
og han prøver din ip...under "add new client " i VNC server og det stadig ikke virker ...skal en af jer have åbnet port 5500, 5800, 5900 , mener jeg de´t er
Avatar billede xebitx Nybegynder
06. september 2006 - 09:05 #4
Det problem har jeg selv stået i og der er en meget simpelt løsning.

Du kan ikke tilslutte dig hans PC fordi han er bag en firewall, og han har ikke viden nok til selv at åbne den nødvendige port i hans router/firewall.

Det man kan gøre er at bruge en anden type VNC som populært sagt laver en reverse connection. Det betyder at din far får en server.exe som kalder op til din maskine hvor du har en klient installeret som står og "lytter" efter VNC forespørgsler.

Det hele er beskrevet på denne side:
http://ultravnc.sourceforge.net/addons/singleclick.html

Hurtigt forklaret så downloader du en zip fil, redigere en config fil så den peger på din ip, åbner den rigtige port i din egen router, zipper filerne du downloaded og uploader zip filen til ovenstående hjemmeside som automatisk laver et link til en .exe fil som du sender til din far, får ham til at downloade og kører den og trykke på Internet Support, derefter får du en besked på din PC om at din far vil inviterer dig til en VNC session hvis du da har klienten kørende på din PC.
Avatar billede tumben Novice
06. september 2006 - 12:59 #5
essensen er det samme som jeg har beskrevet ..og jeg vil mene at "papa" bedre kan finde ud af at tilføje din ip i "add new client"...men ok xebitxs er måske også en løsning
Avatar billede wicked Juniormester
13. september 2006 - 16:24 #6
takker prøver det af, smid svar imellem tiden :)
Avatar billede tumben Novice
13. september 2006 - 17:04 #7
et svar
Avatar billede rebecca Novice
13. september 2006 - 17:06 #8
svar