Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
05. september 2006 - 14:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

kodet email i dreamweaver, hvor?

Jeg har lige været inde på html.dk og lavet en kodet email.

ER der nogen herinde der har erfaringer med det, virker det??

Og hvis det er ok, hvor sætter jeg så koden ind, altså jeg mener er det i head eller body og er det i min 'templates' eller i selve 'kontakt os' dokumentet?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
05. september 2006 - 17:27 #1
hva mener du med kodet email ? er det så man sender fra hjemmesiden via formular?
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
05. september 2006 - 20:04 #2
på dette link http://www.html.dk/artikler/00041/ kan du se hvad jeg mener ;-)
Avatar billede t-hviid Nybegynder
05. september 2006 - 23:04 #3
Ok så er jeg med. Hvis det er Encoding af e-mail du vil lave, skal du gøre det på de sider hvor din email adresse fremgår som link (mailto) også i body'en.
Avatar billede miss-g Seniormester
06. september 2006 - 01:16 #4
Jeg har dog prøvet - tror Dreamweaver selv ændrer det tilbage igen, for når jeg har uploadet og ser kildekoden står e-mail adressen som normalt igen. Men måske du kan få det til at virke *S*
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. september 2006 - 02:17 #5
Jeg tror du måske har markeret den forkerte fil til upload. Ellers prøv at slette filen på serveren, inden upload. Det virker fint hos mig!
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
06. september 2006 - 09:18 #6
jeg må prøve og se om jeg kan få det til at virke, og tak for tilbagemelding ;-)

Alternativt, altså om jeg ikke får det til at virke, er det så det bedste at sætte et billede på med e-mailadressen, så får jeg da i det mindste begrænset at min email bliver spredt. eller har i andre forslag??
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
06. september 2006 - 09:55 #7
Til akyhne: ......kunne det tænkes at du havde tid til en lille stepbystep encoding af email ;-)

Det ville hjælpe mig meget for jeg værner om min nye emailadresse.
Avatar billede t-hviid Nybegynder
06. september 2006 - 10:16 #8
husk det er i selve kode vinduet du skal skrive det og ikke i design vinduet!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. september 2006 - 10:28 #9
Hvad er problemet?
Avatar billede t-hviid Nybegynder
06. september 2006 - 11:04 #10
du kan jo copy and paste fra dette http://www.html.dk/dokumentation/tegn/iso.asp bare huske at sætte det ind i dit code vindue og ikke design vindue. Som dette:
<p>min email adresse &#109;&#97;&#105;&#108;&#64;&#100;&#111;&#109;&#97;&#105;&#110;&#46;&#100;&#107;</p>
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
06. september 2006 - 11:13 #11
jeg sidder i koden og arbejder med dette. jeg prøver sidstnævnte og vender tilbage.

Til akyhne: problemet er at der i koden stadig står: mailto:min email. selv om der også står den kodede udgave ;-(
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
06. september 2006 - 11:33 #12
jeg har fået det til at virke. Ingen email i koden udenom den kodede udgave. TUSIND TAK for hjælpen. Smid et svar akyhne og t-hviid så får i begge point.

Hilsen Superglad nybegynder ;-) Ha en god dag og så lukker jeg her
Avatar billede t-hviid Nybegynder
06. september 2006 - 11:35 #13
Godt det lykkedes :-) Og velbekom
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
06. september 2006 - 11:55 #14
Du kom til at give det hele til t-hviid, men skidt.