Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
05. september 2006 - 13:26 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

feedback på 'ikke helt færdig' hjemmeside

Hej Alle

Jeg har lavet min første hjemmeside og vil gerne have lidt feedback. Jeg synes den er noget langsom i opstart, er den også det hos jer?

Jeg er som sagt ikke færdig med den, der er mange rettelser endnu. Læg ikke noget i at den er på svensk på forsiden og på dansk indeni. Det skal oversættes til svensk det hele på et tidspunkt men det er det mindste lige nu.

Jeg skal også have billeder og gæstebog til at starte op i min egen side, men det spørgsmål retter jeg til rette sted. På forhånd tak
http://www.bchundsport.com/
05. september 2006 - 13:42 #1
Untitled Document ???
... på forsiden + enkelte af (under)siderne ...

Ellers nydeligt ...

Mht. at skjule E-mail adresse -> http://www.html.dk/artikler/00041/
Avatar billede farhang Nybegynder
05. september 2006 - 13:43 #2
Hej,

Jeg synes personligt at der mangler billeder, liv og mennesker på siden. Farven er også meget koldt. Der burde også stå kontakt adressen i bundlinjen på alle sider.
Avatar billede apo Praktikant
05. september 2006 - 13:45 #3
Her indlæses siderne med en god hastighed (under 2 sekunder) - med ADSL 512/256.

Kedeligt design. Designet ligner den type design, som 9 ud af 10 begyndere benytter når de skal lave deres første website.

Indtil, jeg så kildekoden var jeg sikker på, at siderne var opbygget i FrontPage (men du bruger en fuld DOCTYPE, hvilket de færreste FP-brugere gør).

Der mangler noget information om, hvad BC-Hundsport.com er for et website. Sælger i hunde, opdrætter I dem eller hvad er formålet med websitet? Det synes jeg ikke fremgår nogen steder (det skal helst fremgå af forsiden så, førstegangsbesøgende ikke bliver i tvivl om hvad det er for et website, de er landet på, og skynder sig væk igen).
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
05. september 2006 - 13:50 #4
tak for feedbacken

untitled document?? det ser jeg ikke nogen steder. Hvad for sider får du det frem på?

Tak for tipset med at gemme emailadresse..

Til farhang: der kommer mange flere billeder på + videoklip. Har lige købt et nyt kamera, så der bliver liv og glade dage ;-)
Avatar billede apo Praktikant
05. september 2006 - 13:52 #5
'Untiled document' er det, der står i de fleste af dine titler: <title>Untitled document</title>

Også på forsiden (kig øverst i vinduet)
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
05. september 2006 - 13:55 #6
ja selvfølgelig.. Det får jeg rettet med det samme.
Avatar billede apo Praktikant
05. september 2006 - 13:56 #7
Hvilken editor (program) bruger du til at lave siderne med?
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
05. september 2006 - 13:56 #8
jeg bruger dreamweaver, og er ganske ny
Avatar billede apo Praktikant
05. september 2006 - 14:02 #9
Okay.

Det er vigtigt med en god præsentation på forsiden: de besøgende skal have en forsmag på hvad, der venter dem hvis de fortsætter med at kigge rundt på sitet.

Derfor bør du lave nogle uddrag (tekst og billeder) af de forskellige sektioner på websitet, og placere dem på forsiden i en pæn orden. Forestil dig, at din forside er som 'spisesedlen' til en avis, der skal vække appetitten hos de besøgende. Ser spisesedlen spændende ud, vil de fleste blive interesseret i at se og læse mere.
Avatar billede apo Praktikant
05. september 2006 - 14:05 #10
Prøv evt. at se rundt på nettet, og se hvordan forsiderne på andre websites er bygget op - og tænk over hvad det er, der gør at du som besøgende bliver interesseret i at se og læse mere (eller hvad der gør, at du ikke bliver interesseret). Det kan man lære utroligt meget af.
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
05. september 2006 - 14:11 #11
hovedbudskabet er at jeg egentlig forsøger at 'sælge' vores hundeskole (hundesport).
Mener du så at jeg skal skrive lidt om det med nogle små billeder til?
Avatar billede apo Praktikant
05. september 2006 - 14:19 #12
Ja, det bør du skrive øverst på forsiden (ikke mere end 3-4 linjer), og med et link til hvor man kan læse mere om jer (http://www.bchundsport.com/hundesport/hundesport.htm).

Nedenunder kan du skrive yderligere 3-4 linjer om hver af sektionerne på websitet (også med links til de respektive sider, hvor man kan læse mere)

Placer gerne små billeder ud for teksten, som supplerer det skrevne (tænk på hvordan aviserne stiller deres forsider op, og gør lidt det samme med din forside).

Nu kan jeg se, at du har ændret dine titellinjer. 'index.htm' er hverken bedre eller mere beskrivende en 'untitled document' - Du bør udnytte din mulighed for at beskrive sidens indhold, også i titellinjerne (vigtigt).

Prøv f.eks. at erstatte titlen 'index.htm' (på forsiden) med:

"BC-Hundsport, træningsskole med speciale i konkurrencelydighedstræning"

Det beskriver siden noget bedre.
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
05. september 2006 - 14:20 #13
jeg har lige ændret den til bc-hundsport, men super ide at skrive mere. Tak for din hjælp. Smid et svar så du får dine point
Avatar billede apo Praktikant
05. september 2006 - 14:22 #14
Okay, jeg lægger et svar. Men prøv at holde spørgsmålet åbent lidt tid endnu. Det kan være, at der er andre, som har noget at byde ind med :o)
Avatar billede farhang Nybegynder
05. september 2006 - 15:37 #15
Du bør bruge meta-tags i alle dine sider:

<HEAD>
<TITLE>BCHundesport.com</TITLE>
<META NAME="Title" CONTENT="http://www.bchundsport.com">
<META NAME="Description" CONTENT="Kort beskrivelse">
<META NAME="Keywords" CONTENT="Søgeord">
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="Revisit-after" CONTENT="30">
<META NAME="Author" CONTENT="Ejernavn">
<LINK REV=made href="mailto:mail@bchundsport.com">
<META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="bchundesport@tele2.se">
<META NAME="Copyright" CONTENT="Bchundsport.com">
<META HTTP-EQUIV="Content-language" CONTENT="dan/sve">
</HEAD>
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
05. september 2006 - 20:01 #16
OK, Måske dumt spørgsmål, men hvorfor?

Har det noget med søgerobotterne at gøre, for jeg ønsker jo ikke min email spredt rundt i alle søgemaskiner.
Men de andre ting kan jeg godt se en fidus i, hvis det har med dem at gøre.

Skal jeg så bare selv skrive det ind i koden, sådan som du har gjort det herover? og så undlade det jeg ikke vil have med.
Avatar billede farhang Nybegynder
05. september 2006 - 20:39 #17
Det er for at søgemaskineoptimerer af din side. Du skal skrive en kort beskrivelse og søgeord. Undlad din e-mail oplysninger:

<HEAD>
<TITLE>BCHundesport.com</TITLE>
<META NAME="Title" CONTENT="http://www.bchundsport.com">
<META NAME="Description" CONTENT="Kort beskrivelse">
<META NAME="Keywords" CONTENT="Søgeord">
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="Revisit-after" CONTENT="30">
<META NAME="Author" CONTENT="Ejernavn">
<META NAME="Copyright" CONTENT="Bchundsport.com">
</HEAD>
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
05. september 2006 - 20:49 #18
Mange tak. Der hvor der står <META NAME="Robots" CONTENT="ALL"> Betyder det at robotterne så også må gå i alle mine mapper, incl billeder
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
05. september 2006 - 20:59 #19
Der hvor jeg skal skrive søgeord, er det kun et eller kan jeg skrive flere?

hvis jeg kan skrive flere, hvordan skriver jeg det så.

Jeg får nemlig fejl på den linie, jeg har prøvet både med og uden komma imellem ordene, men jeg må måske kun skrive ET
Avatar billede farhang Nybegynder
05. september 2006 - 22:31 #20
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL"> betyder at alle robotter kan gå på din side.

Hvis de f.eks. Ikke må gå ind i nogen af mapperne, skal du oprette en robots.txt fil og oploade det der, hvor din forside er/i roden:

User-agent: *
Disallow: /images/
Disallow: /library/
Disallow: /banner.gif
Avatar billede farhang Nybegynder
05. september 2006 - 22:34 #21
Skriv søgeordene med mellemrum i mellem:

f.eks.:
<META NAME="Keywords" CONTENT="Webdesign Webhotel Flash Domænenavn Tryksager Webshop Website Hjemmesider Visitkort HTML PHP Webproduktion Multimedia Support">
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
06. september 2006 - 09:20 #22
tusind tak. smid et svar så får du point ;-)
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
06. september 2006 - 09:36 #23
Jeg har lige et spørgsmål mere ;-)

Jeg har lavet en robots.txt fil og uploaded den.

Jeg har forstået at den skal ligge i roden sammen men min index fil, men når jeg kigger på mine remotewiew-filer (i dreamweaver), så ligger både min index og robot filen nedenunder alle mapperne.

Hvad hedder den mappe jeg skal lægge den ind i??
Ja, jeg er forholdsvis ny og utrolig nysgerrig, vil så gerne lære.. og meget meget glad for at der findes et forum med så mange flinke hjælpsomme mennesker.

Tak herfra ;-)
Avatar billede farhang Nybegynder
06. september 2006 - 11:17 #24
Ja, din robots.txt skal bare være samme sted, som din index fil.
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
06. september 2006 - 11:36 #25
jeg skal altså ikke uploade den særligt uden at når jeg uploader hele sitet så er det rigtigt? husk at smid et svar 'farhang'
Avatar billede farhang Nybegynder
06. september 2006 - 12:11 #26
Lige præcis, du er velkommen til at kontakte mig via. www.farhang.dk. Hvis du får brug for hjælp.
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
06. september 2006 - 22:33 #27
TUSIND TAK farhang, du har været til kæmpestor hjælp, og tak for at jeg kan henvende mig hvis jeg får flere problemer.

Jeg synes altså du skal smide et svar farhang, så lukker jeg nemlig af her indtil videre ;-)
Avatar billede farhang Nybegynder
07. september 2006 - 08:25 #28
Jeg kan ikke smide et svar længere. Det er helt ok.
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
07. september 2006 - 11:11 #29
Til Farhang. Har forsøgt at nå dig via din hjemmeside, men kan ikke finde oplysninger.

Måske jeg skulle åbne et nyt spørgsmål ,-)
Avatar billede farhang Nybegynder
07. september 2006 - 13:03 #30
Hej igen,

Først og fremmest har man kun et title pr. side, ikke to. Enten kan titlen være ens på alle sider eller foreskelligt.

Du skal skrive koden sådan:

<title>BC-L&auml;nkar (efter eget valg) </title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="imagetoolbar" content="no">
<META NAME="Title" CONTENT="http://www.bchundsport.com">
<META NAME="Description" CONTENT="BC-HundSport erbjuder professionell träning af hundar och tävlingslydnadkurs">
<META NAME="Keywords" CONTENT="Hundar lydnad träning tävling kennel bordercollie kurs hundsport">
<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="Revisit-after" CONTENT="30">
<META NAME="Author" CONTENT="Berit och Lars-Åke Sjöberg">
<META NAME="Copyright" CONTENT="Bchundsport.com">
Avatar billede berit_nathalie Nybegynder
07. september 2006 - 14:06 #31
nu har jeg endelig forstået. Rigtig mange tak og fortsat god dag ;-)
Avatar billede farhang Nybegynder
07. september 2006 - 15:01 #32
Det var så lidt. ;-)