Avatar billede meek Nybegynder
05. september 2006 - 10:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

simpel klient på ét website.

hej eksperter,

jeg skal lave et par stående informations-klienter som folk kan gå hen til og browse info på et og kun et website, således:

en bruger går hen til skærmen (touchskærm, intet keyboard/mus). Brugeren browser rundt på det website som allerede er åbent.

Det skal være linux-baseret med en firefox-browser (den kender man).
Brugeren skal ikke kunne pille ved andet, helst ikke lukke browseren eller på anden måde klikke på links så browseren kommer væk fra det pågælende site.

Jeg havde forestillet mig at hvis de klikkede på et link til en anden site skulle maskinen bare heade dem over til forsiden igen igen.

Kan dette lade sig gøre?
hvilken distribution skal jeg vælge? ubuntu?

Meek
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2006 - 15:44 #1
du skal vel have fat i en browser som understøtter kiosk mode

http://www.neveprise.net/main.do?id=howto-misc-firefox-kiosk har ihvertfald det rigtige i titlen
Avatar billede langbein Nybegynder
05. september 2006 - 20:32 #2
Slax er en ganske glimrende liten Linux distro basert på Slackware. Den kan kjøre fra flash cards, usb sticks, CD rom og hva det skulle være. Den er meget enkelt modifiserbar og kjører bra på ikke alt for kraftig hardware. Vet ikke om den kan kjøre firefox i kiosk mode, men det ville jeg kanskje tro. Fodeler med flash start: Det blir meget robust. Nærmest som for eksempel en router. Man kan trekke ut nettstikket uten at det skjer noe og plugge den inn så kjører man. Slax kjører med hele operativsystemet lastet inn i RAM og det er sånn sett ikke noe filsystem som er monted. Behøver derfor 256 MB ram, minimum. (Tror jeg det var. Jeg kjører den med 512 MB ram.)
http://www.slax.org/?lang=no
Avatar billede meek Nybegynder
05. september 2006 - 23:46 #3
Det bliver nok ik meget bedre end det her:

http://www.eng.uwaterloo.ca/twiki/bin/view/Linux/LinuxKiosk