Avatar billede nacho Nybegynder
04. september 2006 - 21:22 Der er 7 kommentarer

Er min computer ren

Hej,

Jeg oplever ved spil på Battle.net, at der er lang reaktionstid (ca. 3-5 sek.), fra jeg trykker på musen til min figur reagerer. Jeg har mistanke om, at min internetforbindelse er optaget af noget andet og derfor den lange reaktionstid. Jeg har scannet med HiJackThis og fik følgende LOG:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 21:18:43, on 04-09-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
E:\Programmer\MBM5\MBM5.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdmcon.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdnagent.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdswitch.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\programmer\ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Distillr\acrotray.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Update Service\livesrv.exe
C:\Programmer\Softwin\BitDefender9\vsserv.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\BACKUP\Downloads\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MBM 5] "E:\Programmer\MBM5\MBM5.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdmcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDNewsAgent] "C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdnagent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BDSwitchAgent] "C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdswitch.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "E:\programmer\ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [shell] "C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Web Folders\ibm00001.exe"
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1121336804094
O16 - DPF: {7AEBACC1-D7E4-4360-B520-6DA4C565B42C} (UploaderCtrl Class) - http://foto.tdconline.dk/upload-classes/Uploader.cab
O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) - http://asp07.photoprintit.de/microsite/4066/defaults/activex/ImageUploader3.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: BitDefender Scan Server (bdss) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BitDefender Desktop Update Service (LIVESRV) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Update Service\livesrv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: RadClock - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\RadClock.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (VSSERV) - Unknown owner - C:\Programmer\Softwin\BitDefender9\vsserv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BitDefender Communicator (XCOMM) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe" /service (file missing)

Det skal siges, at jeg kører BitDefender AntiVirus - har hørt det skulle være OK, men hvad ved jeg.

Er der en der har mulighed for, at tjekke loggen og sige hvordan det ser ud?

Mvh

jannik
Avatar billede levich Nybegynder
04. september 2006 - 22:27 #1
Øjeblik, så ser jeg på det.
Avatar billede levich Nybegynder
04. september 2006 - 22:32 #2
Jeg udelukker ikke hardwarefejl, men prøv først følgende.

Læs alle punkterne inden du gør noget.

(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Hent http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe (Ewido).
Installer programmer og opdater det, men vent med at scanne.

(3)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
O4 - HKCU\..\Run: [shell] "C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Web Folders\ibm00001.exe"

(4)
Scan med Ewido, fix de ting som den finder og kopier loggen herind.

(5)
Åbn "denne computer", i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Web Folders\ibm00001.exe

(6)
Start -> kør -> skriv "cleanmgr" -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer. Gentag for alle dine drev.

(7)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind.

(8)
Når vi er helt færdige, så husk at aktiver systemgendannelse igen.
Avatar billede nacho Nybegynder
04. september 2006 - 22:51 #3
Hej Levich,

Jeg er lige i gang med en BitDefender scan men følger dine anvisninger straks herefter. Jeg havde selv luret lidt på IBM...filen. Vi får se hvad den siger. Du skal have tak fordi du gider.
Avatar billede nacho Nybegynder
05. september 2006 - 07:18 #4
Så har jeg kørt alle scanningerne. Jeg kunne ikke i fejlsikret tilstand finde ibm00001.exe på nogen måde ligesom den ikke optrådte i hijackthis rapporten. Den var der dog igen efter genstart, hvor jeg "fixede" den. Jeg ved ikke om den er helt væk nu, men som du kan se af sidste hijackthis rapport, så er den ikke længere at se.

Først rapporten fra Ewido:

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            07:04:08, 05-09-2006
+ Rapport-Checksum:        B6028A21

+ Scanningsresultat:
    C:\Documents and Settings\Jannik\Cookies\jannik@2o7[2].txt -> TrackingCookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jannik\Cookies\jannik@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jannik\Cookies\jannik@com[1].txt -> TrackingCookie.Com : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jannik\Cookies\jannik@doubleclick[2].txt -> TrackingCookie.Doubleclick : Renset med backup

::Rapport slut

*********************************************

Startup rapport EWIDO:

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Startop rapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            07:05:14, 05-09-2006
+ Rapport-Checksum:        C49E96D5

Reg\HKLM\Run        SoundMan                                SOUNDMAN.EXE
Reg\HKLM\Run        Logitech Utility                        Logi_MwX.Exe
Reg\HKLM\Run        zBrowser Launcher                        C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
Reg\HKLM\Run        AtiPTA                                  atiptaxx.exe
Reg\HKLM\Run        MBM 5                                    "E:\Programmer\MBM5\MBM5.EXE"
Reg\HKLM\Run        NeroFilterCheck                          C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
Reg\HKLM\Run        SunJavaUpdateSched                      C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
Reg\HKLM\Run        QuickTime Task                          "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
Reg\HKLM\Run        HPDJ Taskbar Utility                    C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
Reg\HKLM\Run        BDMCon                                  c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdmcon.exe
Reg\HKLM\Run        BDNewsAgent                              "c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdnagent.exe"
Reg\HKLM\Run        BDSwitchAgent                            "c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdswitch.exe"
Reg\HKCU\Run        CTFMON.EXE                              C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE
Shell\CommonStartup  Acrobat Assistant.lnk                    C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start\Acrobat Assistant.lnk
Shell\CommonStartup  Adobe Gamma Loader.lnk                  C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer\Start\Adobe Gamma Loader.lnk

**********************************''

Proces rapport Ewido:

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Procesrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            07:05:43, 05-09-2006
+ Rapport-Checksum:        1955F4E6

      0: System Process
      4: System Process
    156: \SystemRoot\System32\smss.exe
    204: \??\C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
    228: \??\C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    272: C:\WINDOWS\system32\services.exe
    284: C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    440: C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    484: C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    544: C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    784: C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    1112: E:\Programmer\Ewido\security suite\oldewido.exe

**********************************''

Hijackthis efter genstart og EWIDO scanning:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 07:10:23, on 05-09-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
E:\Programmer\MBM5\MBM5.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdmcon.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdnagent.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdswitch.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\programmer\ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
E:\Programmer\Ewido\security suite\ewidoctrl.exe
E:\Programmer\Ewido\security suite\ewidoguard.exe
E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Distillr\acrotray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Update Service\livesrv.exe
C:\Programmer\Softwin\BitDefender9\vsserv.exe
D:\BACKUP\Downloads\hijackthis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MBM 5] "E:\Programmer\MBM5\MBM5.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdmcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDNewsAgent] "C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdnagent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BDSwitchAgent] "c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdswitch.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "E:\programmer\ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [shell] "C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Web Folders\ibm00001.exe"
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1121336804094
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: BitDefender Scan Server (bdss) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe" /service (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - E:\Programmer\Ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - E:\Programmer\Ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: BitDefender Desktop Update Service (LIVESRV) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Update Service\livesrv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: RadClock - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\RadClock.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (VSSERV) - Unknown owner - C:\Programmer\Softwin\BitDefender9\vsserv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BitDefender Communicator (XCOMM) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe" /service (file missing)

*****************************************

Hijackthis efter fjernelse af ibm00001.exe filen:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 07:11:39, on 05-09-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
E:\Programmer\MBM5\MBM5.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdmcon.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdnagent.exe
C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdswitch.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\programmer\ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
E:\Programmer\Ewido\security suite\ewidoctrl.exe
E:\Programmer\Ewido\security suite\ewidoguard.exe
E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Distillr\acrotray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Update Service\livesrv.exe
C:\Programmer\Softwin\BitDefender9\vsserv.exe
D:\BACKUP\Downloads\hijackthis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MBM 5] "E:\Programmer\MBM5\MBM5.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDMCon] c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdmcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BDNewsAgent] "C:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdnagent.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BDSwitchAgent] "c:\progra~1\softwin\bitdef~1\bdswitch.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "E:\programmer\ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = E:\Programmer\Adobe\Acrobat\Distillr\acrotray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1121336804094
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: BitDefender Scan Server (bdss) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Scan Server\bdss.exe" /service (file missing)
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - E:\Programmer\Ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - E:\Programmer\Ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: BitDefender Desktop Update Service (LIVESRV) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Update Service\livesrv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: RadClock - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\RadClock.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: BitDefender Virus Shield (VSSERV) - Unknown owner - C:\Programmer\Softwin\BitDefender9\vsserv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: BitDefender Communicator (XCOMM) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Softwin\BitDefender Communicator\xcommsvr.exe" /service (file missing)
Avatar billede levich Nybegynder
05. september 2006 - 12:31 #5
Jeg tror, at C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Web Folders\ibm00001.exe er blevet slettet af Ewido.

Den nyeste hijackthis-log ser fin ud. Kører din computer bedre nu?
Avatar billede nacho Nybegynder
05. september 2006 - 16:22 #6
Det tror jeg ikke, da den stadig var der efter Ewido scanningen. Det var først da jeg "fixede" den med Hijackthis, at den forsvandt.

Jeg ved ikke om den kører bedre, da jeg er på arbejde og ikke har prøvet den endnu, men min kæreste sagde, at den klagede over en manglende fil og lukkede computeren ned da hun lukkede outlook. Det kunne godt være ibm00001 filen.

Jeg tjekker lige når jeg kommer hjem (muligvis først i morgen). Du får selvfølgelig alle points hvis den kører fint :)
Avatar billede levich Nybegynder
05. september 2006 - 16:34 #7