Avatar billede medieroed Praktikant
04. september 2006 - 00:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PEAR:: DB mysql connection til access database

Jeg bruger PEARS DB class til at connecte til min mysql-database, det spiller max!, Men en af ideerne bag PEAR::DB er jo at man skal kunne skifte databasen ud bare ved at ændre i database kaldet, hvilket ser sådant ud til mysql:

$dbh = DB::connect('mysql://user:password@host/database');

Hvordan får jeg PEARs DB class til at connecte til en Access database? Skal jeg installere ODBC drivere eller hvad?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2006 - 03:04 #1
ja
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2006 - 03:05 #2
eksempel med DSN:

$con = DB::connect("odbc://TestMSAccess");

eksempel uden DSN:

$con = DB::connect("odbc://tcp()Driver=Microsoft Access Driver (*.mdb);Dbq=C:\\Databases\\MSAccess\\Test.mdb");
Avatar billede medieroed Praktikant
04. september 2006 - 19:34 #3
hvordan bærer jeg mig ad med at installere odbc driverne?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. september 2006 - 20:03 #4
Hvis det er en windows box, så er Access ODBC formentligt installeret.

Linux => opgiv.
Avatar billede medieroed Praktikant
05. september 2006 - 13:49 #5
smid et svar så får du point'sne
Avatar billede arne_v Ekspert
05. september 2006 - 15:24 #6
ok