Avatar billede divad89 Nybegynder
03. september 2006 - 19:58 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal en lagringsserver "indeholde"

Jeg er ude efter en lagringsserver, og får måske nogle gamle computere fra en skole, men vil det ikke være en fordel at harddiskene er sat op i raid 1, oder was?
Og hvilke andre krav kan der være til den, mht. styresystem osv.

Med venlig hilsen
David
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. september 2006 - 19:59 #1
kommer helt an på hvor stor sikkerhed du vil have, uden at kende dine krav/behov er det umuligt at svare på.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 20:05 #2
Det lyder som det er gamle computere. Altså skal du have 2 nye harddiske, samt raidcontroller. En pebret fornøjelse. Så hellere bruge et par tusser oven i, og købe nyt kabinet, bundkort, processor og ram.
Styresystemet afhænger om du skal bruge den som mail- og webserver. Altså, skal maskinen være hjertet i dit eget lokale netværk, så køb en ny computer!
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. september 2006 - 20:08 #3
nu spørges der om en lagringsserver, og den kræver ikke meget, så er direkte uenig i ovenstående
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 20:43 #4
Uenig i hvad?
Jeg angiver jo netop at en ny computer kun er krævet hvis maskinen skal andet end bare lagre. Men hvis det er til personlig lagring af dokumenter og billeder, ville jeg ikke nøjes med en gammel udslidt harddisk og selvfølgelig køre med et raidsystem.

Så hvad er vi uenige om?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. september 2006 - 21:50 #5
Hvad finder du ud af?
Avatar billede divad89 Nybegynder
01. oktober 2006 - 10:14 #6
Jeg synes at det lyder som om at det bliver en dyr fornøjelse, da jeg havde regnet med at jeg bare kunne bruge de gamle computere direkte, så det ender nok med at jeg bare prøver et eller andet.

Med venlig hilsen
David
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:23 #7
"bruge de gamle computere" - Jamen det kan du jo også sagtens, det afhænger af formålet. Og når det er gratis, kan det jo nemt testes af.
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:40 #8
Hvis du skal kører raid1 er du jo også nød til at have en eller anden rigtig server software på maskinen!!
Den billigste løsning ville nok være at købe to nye harddiske, installere XP pro på maskinen (Virker fint som fil server), bruge NTbackup som er indbygget i XP til at lave daglig backup over på nr 2 HD, så er du rimelig godt hjulpet :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. oktober 2006 - 01:00 #9
Skal vi lukke her?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 10:46 #10
??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. oktober 2006 - 00:35 #11
???
Avatar billede divad89 Nybegynder
04. november 2006 - 10:57 #12
Yep det kan vi godt
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. november 2006 - 11:07 #13
Så må du sige hvem der skal putte et svar. Hvad blev enden af det hele?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 11:07 #14
?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 07:38 #15
brug for mere hjælp ?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. december 2006 - 09:50 #16
Lukketid.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 14:43 #17
Respons!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 14:26 #18
!!!