Avatar billede buddha91 Nybegynder
03. september 2006 - 13:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Min computer går ud

Hej.
håber at nogen kan hjælpe mig!
min bærbare computer går ud konstant!!
Selvom batteriet OG strømstikket sidder i går den ud..
også når jeg ikke bruger den eller er i nærheden af den.
jeg ved ikke hvad der er galt, men lige pludslig siger den en lyd og så ryger strømmen, og det er selvfølgelig enormt irriterende!
når jeg så prøver at tænde den igen, tænder den kun hvis jeg tager batteriet ud og ind igen, og det samme med strømkablet.
er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt??

kh. louise
Avatar billede old-faithful Praktikant
03. september 2006 - 14:11 #1
Bliver den meget varm? Kører blæseren meget hurtigt (larmer meget)?

Står der noget på skærmen inden den går ud?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. september 2006 - 16:37 #2
Hvad med mærke og model? Og hvor gammel er den?
Avatar billede buddha91 Nybegynder
03. september 2006 - 17:04 #3
den bliver ikke meget varm, kun som den pleger..
og jeg synes heller ikke den larmer specielt meget..

compaq armada m700
den er 2-3 år gammel..
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. september 2006 - 18:04 #4
Du får ingen fejl-meddelelse, eks. ved start-op, blå STOP skærme og lignende?
Kan du evt. beskrive "lyden"?

Og hvilket operativsystem kører du med?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. september 2006 - 18:12 #5
Og hvilken BIOS version kører du med?

( Tryk Fn+Esc )
Avatar billede buddha91 Nybegynder
03. september 2006 - 18:25 #6
*der skulle stå plejer ovenover..

når den starter står der enten på skærmen at computeren er lukket forkert ned ellers tæller den ned... jeg har ikke helt lagt mærke til hvad der står.
men når den er åben og så går ud, så gør den det bare, uden advarsel...
lyden er.. som når man tager strømstikket ud af en bærbar (sådan tror jeg ihvertfald det lyder)

hvis operativsystem betyder styresystem så er det windows..

nu er jeg på en anden computer, for den bærbare går hele tiden ud, så det kan jeg ikke rigtig se..
hvilken knap er fn ?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. september 2006 - 18:34 #7
Det er funktions-knappen. Den sidder formodentlig ved siden af mellemrums-tasten.
Den skal du holde nede samtidig med at du trykker på Esc-tasten.

Hvilken windows 95, 98, 2000 eller XP ? ;)
Avatar billede buddha91 Nybegynder
03. september 2006 - 18:52 #8
okay.. det prøver jeg hvis jeg får den startet  lang nok tid..
det er windows xp..
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. september 2006 - 19:02 #9
Det kunne godt lyde lidt som et problem med strømstyring eller BIOS.
Jeg var inde og lure på HP's (der jo har opkøbt Compaq) hjemmeside, og der beskriver de nogen af de forhold du oplever, og henviser til at en gammel BIOS version kan være årsagen af flere grunde.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
03. september 2006 - 19:16 #10
jeg troede også først det var strømstyringen der var noget galt med, men den går ud selvom jeg både har strømstikker og batteriet ud, så det ville da være meget underligt eller hvad?
jeg ved ikke helt hvad  BIOS er ,?
er det noget man kan skifte ud ?
mange tak for dine svar indtilvidere :)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
03. september 2006 - 19:35 #11
Det kan stadig godt være et problem med strømstyringen , selvom du kører uden batteri. Det er eks. strømstyringsprogrammet der afgør at computeren slukker når du lukker ned, og at der ikke bare står " Du kan nu slukke computeren " , som i gamle dage. :)

BIOS er et lille stykke program der ligger dybest i computeren, der eks. styrer opstarten af en computer (den har mange vigtige funktioner).

Det står i din manual hvordan du går ind i BIOS, men det er ikke nødvendigt lige nu.
Der imod skal du se om der står hvordan du opdaterer den. Det kan være en god ide at kontakte HP og få hjælp til det. Det kan også være de kender problemet.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
04. september 2006 - 15:57 #12
Er der noget jeg selv kan prøve at gøre ?
jeg har ingen manual til computeren, er det noget man kan se andre steder ?
mange tak for hjælpen, så tror jeg jeg vil prøve at kontakte HP :)
Avatar billede buddha91 Nybegynder
04. september 2006 - 15:58 #13
du må godt svare hvis du vil have point (:
Avatar billede rickypriv Nybegynder
04. september 2006 - 16:10 #14
Ok. Nej det er lidt svært at guide dig når jeg ikke kender Compaq's opstart, og du ikke har din manual.
Måske kan man finde noget på nettet om opdatering af BIOS til din.
Avatar billede buddha91 Nybegynder
04. september 2006 - 17:05 #15
okay, tak for hjælpen :)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
04. september 2006 - 18:21 #16
Det var så lidt. Jeg håber det hjælper.

Den nye BIOS driver kan du finde her : http://h18007.www1.hp.com/support/files/Armada/us/locate/63_1009.html

Men tjeck lige med din nuværende version, om det er nødvendigt med en opdatering.

Jeg læste i øvrigt på HP's Business Forum at man skulle holde sig fra Remote versionen og bruge den der hedder ROMPaq (nr. 2).

Held og lykke med det.