Avatar billede unsigned Nybegynder
03. september 2006 - 12:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg en driver til Foxconn

Jeg har købt en brugt computer og så geninstalleret. Men geninstallationen har slettet driveren til netkortet. Så har jeg åbnet computeren, for at se hvilket netkort, der er i. Men der er ikke noget netkort i. Istedet for netkort, sidder der en lille metalæske, på størrelse med en halv tændstikæske. Men jeg fandt ud af at det er et Foxconn motherboard. Så har jeg surftet på Foxconn, for at finde en driver. Men uden held. Hvordan finder jeg en driver med de oplysninger? Jeg håber at der er en, der kan hjælpe.
Avatar billede nicer Nybegynder
04. september 2006 - 10:48 #1
Højreklik på Denne Computer > Administrer > Enhedshåndtering > Netværkskort

Der kan du finde hvad netkortet hedder og derfra kan du søge på google, hvis du ikke kan finde så skriv navnet her, så vil jeg kontankte dig hurtigts muligt
Avatar billede unsigned Nybegynder
07. september 2006 - 17:43 #2
Tak for dit indlæg. For øjeblikket sker der ikke noget, fordi min switchbox er gået i stykker. Det er for omstændigt hele tiden at skulle sætte mus og skærm og tastatur på to forskellige computere. Jeg vender tilbage hurtigst muligt.
Avatar billede unsigned Nybegynder
11. september 2006 - 23:03 #3
-> nicer  Du har brugt tid på spørgsmålet, så smid et svar.

Nu har jeg sat computeren op med en reserveskærm. Jeg har fundet driveren til netkortet. Jeg fandt den på producentens hjemmeside. Men jeg mangler en driver til en PCI Device. Jeg poster en email, som jeg har sendt til producenten:

###### Email start #####

Dear Fujitsu Siemens support

I have a computer Fujitsu Siemens SCENIC S 2. The computers ID nr. is: ybsb045801

My operating system are Microsoft Windows 2000.

I need a driver for a PCI Device. The informations for the PCI Device are listed below

PCI Device [Unknown]
    Chip: Intel Corporation  82801DB SMBus Controller (ICH4 A1 step)
    Detail
        Chip
            82801DB SMBus Controller (ICH4 A1 step)
        Chip Vender
            Intel Corporation
        Device
            PCI Device
        OEM Device
            Onboard AC'97 Audio Controller
        OEM Vender
            Fujitsu Siemens Computers
        PnpID
            VEN_8086&DEV_24C3&SUBSYS_10041734&REV_01
    OEM Device from Fujitsu Siemens Computers

The complete device list for the computer is attached with filename "DeviceList.txt".

What have I done to get the driver?

1) I have tried "DeskUpdate" one the website
http://support.fujitsu-siemens.de/DeskUpdate/index.htm
with no result.

2) I have downloaded the files
FSC_1000161.zip and AD198X_ICH5_3621_XP_W2K.ZIP and FSC_1000154.zip
I have unzipped the files og asked the computer to search the files for the driver, with no result.

3) I have searched the web, with great effort, to find a hint, but I did not succed.

I hope the Fujitsu Siemens support staff can help me find the driver.

###### Email slut #####

Når jeg går ind i Computer > Administrer > Enhedshåndtering > PCI Device, så står der 'Enhedstype: Andre enheder' og 'Producent: Ukendt'.
Avatar billede nicer Nybegynder
12. september 2006 - 16:34 #4
Du har ikke fornylig installeret nyt hardware eller software? Da det som regel er grunden til den kommer, hvis driver cd'en til bundkortet ikke har driveren...

HAber du fAr lQst dit problem

ps. Jeg er pA studietur med min klasse i london, sA kan ikke bruge dansk tastatur pga. netcafeen ikke tillader det :( hAber du kan se hvad jeg skriver :)
Avatar billede nicer Nybegynder
12. september 2006 - 16:34 #5
Doh sry! her er mit svar!