Avatar billede eclain Nybegynder
03. september 2006 - 10:42 Der er 12 kommentarer

Min computer genstarter pludselig?

Hej.
Jeg har lige købt nogle nye ram til min computer. 1GB Kingston, og et nyt grafikkort, GeForce 6800.
Det hele så ud til at virke fint nok. Men den er pludselig begyndt at genstarte, mens jeg spiller. Dette sker tit, og det er ikke til at leve med.

Hvad kan dette skyldes?

Thomas.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 10:53 #1
Det lyder som om din CPU eller dit nye grafikkort bliver for varm. Er du mon kommet til at pære cpu køleren løs under opgraderingen. Hvor lang tid kan du i øvrigt spille, inden PC'en genstarter?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 10:58 #2
Et forslag kunne være at installere Speedfan. Programmet fortæller hvor varm delene i computeren bliver. Det gælder som regel for CPU, grafikkort, harddiske, strømforsyning.
Hvilke(t) spil er der problemer med?
Avatar billede eclain Nybegynder
03. september 2006 - 11:13 #3
Jeg spiller Splinter Cell Chaos Theory. Efter en time genstarter den, og hvis den ikke gør det inde i spillet, så gør den det lige med det samme når jeg går ud af spillet.
Men vil lige se om jeg kan få fat i det der Speedfan.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 11:21 #4
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 11:26 #5
har du hentet nyeste patch til spillet? Har du opgraderet driverne til grafikkortet, eller bruger du dem der fulgte med kortet?
Avatar billede eclain Nybegynder
03. september 2006 - 11:44 #6
jeg har hentet den nyeste nvidia driver. Der behøves ikke nogen patch til det spil.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 11:58 #7
Der findes en version 1.05

http://ubisoft-en.custhelp.com/cgi-bin/ubisoft_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=10699&p_created=1130172808&p_sid=t9xLvHgi&p_accessibility=0&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PWRmbHQmcF9ncmlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTEzJnBfcHJvZHM9ODgsMTI4MyZwX2NhdHM9MCZwX3B2PTIuMTI4MyZwX2N2PSZwX3NlYXJjaF90eXBlPWFuc3dlcnMuc2VhcmNoX25sJnBfcGFnZT0x&p_li=&p_topview=1

Her er en tekst fra patch 1.02

- Corrected crash when saving in a Coop game using a wrong Game Saving functionality. Note: In order to save, you must open the Pause menu and save from there.

Kunne det være problemet?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 12:06 #8
Bemærk at de patchfindere der ofte installeres med spil, ikke altid finder de nyeste patch. jeg har sågar været udsat for et spil, hvor der aldrig fantes patches, på trods af at de kan hentes fra spilproducentens hjemmeside.

Som regel kan man i opstartsbilledet se hvilen version man kører med. Eller under "About", "more" eller lignende under options.

Hvad siger Speedfan? Har du prøvet med ramtest under boot?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. september 2006 - 22:04 #9
Hvad fandt du ud af?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. oktober 2006 - 19:40 #10
??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. november 2006 - 22:28 #11
eclain: Lidt respons!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
27. august 2007 - 03:23 #12
eclain: Lidt respons!!!