Avatar billede sblar Nybegynder
02. september 2006 - 23:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af forskellige JRE på samme PC

I min virksomhed er vi tvunget til at bruge en bestemt (gammel) java version for at køre diverse appletter. Det giver store problemer når man samtidig har brug for en nyere version til at køre andre appletter. En løsning har hidtil været at bruge forskellige browsere (IE og Firefox) til at køre de forskellige applikationer, men det er jo ikke særligt hensigtsmæssigt. Findes der ikke en anden skudsikker metode til at tvinge en bestemt applet til at bruge en bestemt version? Jeg har hørt lidt om Java Web Start, men kræver det ikke at appletten er bygget til det?
Vores IT afd. ser det desværre ikke som det store problem da kun et par procent af medarbejderne må døje med dette!
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2006 - 01:58 #1
Jeg bruger selv IE med MS Java og FF med Sun Java.

Du kan godt skifte Java version i IE, men det er vel ikke nemmere
end at tage en anden browser.

Den rigtige løsning er at få dem der laver de applets til at skrive dem så
de virker i alle Java versioner.

Java Web Start kan mig bekendt ikke køre MS Java kode.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2006 - 00:52 #2
tid at få lukket her ?
Avatar billede sblar Nybegynder
10. december 2006 - 19:12 #3
Jeps, send et svar. Jeg har efterhånden opgivet og må erkende at jeg ikke fatter at Java nyder den store popularitet det gør. En ting er at det kan porteres, men helt ærligt, når vi taler om appletter, hvor mange har så brug for det? Når man holder det op imod hvor mange besværligheder der er ved at skulle køre mange forskellige fra forskellige leverandører!!!
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2006 - 20:04 #4
svar

appletter er ikke moderne længere - det er server side Java som driver Java nu om dage