Avatar billede Slettet bruger
03. maj 1999 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PDD til GIF/JPG

Jeg kan ikke få min hjemmeside til at vise PDD-billeder (Adobe PhotoDeluxe)
Hvordan skal jeg ændre dem til Gif/Jpg ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. maj 1999 - 13:22 #1
du går op i file menuen og vælger save as. der vælger du så type og sætter den til f.eks JPG.

hvis ikke det virker så kig under export i file menuen.

alternativt kan du også markere hele billedet og kopiere det og så sætte det ind i paint shop pro eller photoshop
Avatar billede hede Nybegynder
03. maj 1999 - 14:03 #2
En rigtig god ide, er hvis du anskaffer dig det lille program der hedder Imageready (Adobe). Det comprimerer din billdere til enten Gif eller Jpg, (dit valg, gif hvis det er et f.eks. logo - Jpg hvis det er f.eks et fotografi).
Det fede ved ImageReady er du får afvide hvor lang tid det vil sekundmæssigt på de forskellige modems alt efter hvor meget du comprimerer dem. Der efter gemmer du det bare i det format du har valgt.
P.s. det er også ret nemt alt lave animeret giffer i Imageready, da den bruger layersene fra Photoshop, så man ikke behøves alt lave 10 billeder. Har du yderlige spørgsmål til Imageready så mail på karsten@rbk.dk
Avatar billede lazze Nybegynder
03. maj 1999 - 14:06 #3
Jeg fatter ikke hvad du egentligt laver med photode luxe? Det er nok mest for 10-15 piger der vil lave plakater med deres ynglings heste! Hold dig til førnævnte programmer!
lazze
Avatar billede isdan Nybegynder
03. maj 1999 - 22:03 #4
GWS er et lille program bare det fedeste til at konverte billeder i.
GWS(Graphic_Work_Shop) Kan hentes på url

http://www.mindworkshop.com
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
10. maj 1999 - 11:18 #5
OK slip nemt over det ved at kopiere det hele fra det format du gerne vil have og over i et nyt sørg for at du har sagt flatten image så du får det hele med hvis det er PDS. Derefter save as og så skulle den være der =)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. maj 1999 - 14:55 #6
øøøh kan man blive accepteret eller afvist?