Avatar billede sjh Nybegynder
15. maj 2001 - 19:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Exefile med 2 icons

Hvordan tilføjer jeg 2 eller flere icons i min exefil.
Avatar billede bacadm Nybegynder
16. maj 2001 - 10:57 #1
Hvordan mener du med tilføje flere icons ??

Som program icon som man kan se i stifinder eller i dine forms ??
Avatar billede johs_j Novice
16. maj 2001 - 13:50 #2
I noge programmer kan vælge mellem flere iconer til genveje. Jeg tror det er det han mener.
Avatar billede sjh Nybegynder
16. maj 2001 - 15:01 #3
ja det er genvejs iconer der er tale om :-)
Avatar billede bacadm Nybegynder
16. maj 2001 - 23:26 #4
Jeg har aldrig hørt, at mankan have flere ikoner på sin exe-fil..! Jeg er temmelig sikker på, at du kunkan have ét ikon til dit program, som du selvfølgelig vælger i din form-properties. Hvis det er anderledes, hører jeg gerne nærmere.

Mvh
bacadm
Avatar billede sjh Nybegynder
16. maj 2001 - 23:43 #5
bacadm>> prøv at downloade programmet her, og lave en genvej til exefilen (MicroKit.exe), så vil du se at der er 2 iconer i den. :)

http://www.planet-source-code.com/xq/ASP/txtCodeId.11227/lngWId.1/qx/vb/scripts/ShowCode.htm
Avatar billede sjh Nybegynder
17. maj 2001 - 01:00 #6
Jeg har fundet fidusen.

Lav 3 icons og gem dem, lav så en txtfil (eks: Testicon.txt) og skriv:

1 ICON DISCARDABLE Icon1.ICO
2 ICON DISCARDABLE Icon2.ICO
3 ICON DISCARDABLE Icon3.ICO

find så Rc.exe den skulle ligger under \"\\Visual Basic\\Wizards\\\" eller på cden
lav så en batfile (eks: test.bat) og skriv:

rc.exe /r Testicon.txt

Nu skulle der komme en fil der hedder Testicon.res
den åbns i Add file...
byg så exefilen og lav en genvej og skift icon.

Jeg har kun testet det under VB5. :-)
Avatar billede webcon Nybegynder
17. maj 2001 - 12:49 #7
Okay sjh, men du kan jo kun benytte ét ICON ad gangen, ellers er det smart nok.

webcon
Avatar billede sjh Nybegynder
17. maj 2001 - 15:56 #8
webcon>> ja men det skal jo bruges til ekstre filer som ikke skal bruge det samme icon. eks: winamp bruger flere iconer til playlist/mp3 og så vider. :-)