Avatar billede wolker Nybegynder
02. september 2006 - 01:45 Der er 6 kommentarer

Opdatering via Wan/internet

Jeg har en delt access database, altså en frontend og backend. Front-end'en skal nu køres fra 2 lokationer (2 byer).

Hvordan gør jeg det nemmest/bedst, kan man bruge sammenkædede tabeller via nettet, hvis ja hvordan, eller bruger man normal en anden metode?
Eller er Access slet ikke egnet til WAN/Web?
Avatar billede terry Ekspert
02. september 2006 - 09:41 #1
I'm no expert on networks, but aren't WAN and internet two different things?

If you have a backend on another computer and you have permissions to access the files on it then you should be able to link to your backend. But if we are talking over the internet then this is another matter.
Avatar billede terry Ekspert
02. september 2006 - 09:52 #2
on another computer which is on a WAN
Avatar billede wolker Nybegynder
02. september 2006 - 22:58 #3
Jeg er heller ikke ekspert inden for netværk, men hvis man kobler op via vpn, så svarer det vel til Wan.

Men er det muligt at gøre det via internet, eller vil det være for sløvt, eller er der andre grunde til ikke at køre det via internettet.
Avatar billede terry Ekspert
03. september 2006 - 10:33 #4
You cant do it over the internet
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
03. september 2006 - 10:44 #5
Hmmm, jeg ved ikke så meget om databaser, men WAN står for = World Area Network
og det må vel betegnes som værende internet!!

Hvis du laver en VPN = Virtuel Private Network - så fungerer det teknisk set som et LAN = Local Area Network - det er i hvertfald lokale adresser man bruger!!

/Jan
Avatar billede terry Ekspert
03. september 2006 - 10:53 #6
Wide Area Network