Avatar billede evoluzia Nybegynder
01. september 2006 - 20:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Regler for freelance

Hej, jeg har spekuleret over hvilke regler der er for freelancere.. Nu tænker jeg på ting som skat af indkomst, og den slags.. Nogen der gider at "introducere" mig for det eller evt. vejlede mig til nogle steder på internettet hvor man kan læse mere om det..?
Avatar billede bredker Nybegynder
01. september 2006 - 21:18 #1
generalt  kan du gå ud fra at alt indkomst skal opgives som b indkomst
har du udgifter der har forbindelse til jobbet som frimærker kørsel mm skal det trækkes fra indtægterne før du opgiver din b indkomst på selvangivelsen
sørg for at have kvitering på alt du køber samt holde styr på kørselsfradraget , der er stor chanse for at skat vil se det , hvis det bliver et større beløb
Avatar billede bredker Nybegynder
01. september 2006 - 21:19 #2
kommer du over 50.000 i omsætning om året , skal du momsregistreres
er du under , skal du ikke
Avatar billede evoluzia Nybegynder
01. september 2006 - 21:32 #3
Okay.. Tak for svaret.... ehh,, hvordan er det så man giver dog points ? heh kender ikk til det her system... :S
Avatar billede bredker Nybegynder
01. september 2006 - 21:42 #4
det kan du nu
en anden gang , hvis du har fået svar fra flere , beder du den eller dem der er kommet med de bedste svar , om at lægge det som et svar , så får du muligheden

er der andet du gerne vil vide om dette siger du bare til
Avatar billede evoluzia Nybegynder
01. september 2006 - 21:48 #5
Okay.. Jeg takker...
Avatar billede bredker Nybegynder
01. september 2006 - 21:51 #6
selv tak