Avatar billede amnesia5230 Nybegynder
01. september 2006 - 14:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Formatering af disk med FAT32

Jeg skal have formateret en harddisk i en harddiskrecorder. Disken er på 240gb og skal formateres med FAT32 - hvad er den bedste løsning? Helst et freeware program. Jeg har prøvet Swissknife, som ikke helt fungerede på min maskine :-/
Avatar billede robotten Praktikant
01. september 2006 - 14:20 #1
Hvis du kører xp, kan du isætte harddisken som slave på din pc. SÅ burde Xp's nomale diskhåndteringsprogram kunne formatere i FAT32.
Højreklik "denne computer" -> administrer -> diskhåndtering -> højreklik på harddisken -> vælg "FAT32" i menuen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. september 2006 - 14:45 #2
Jeg mener ikke at Diskhåndtering tillader formatering af så store harddiske til FAT32.

Der skal du nok bruge DOS-Prompt:

1) Klik Start > Kør > skriv CMD og tryk enter

2) Skriv (erstat "x:" med harddiskens drevbogstav): format x: /fs:fat32

3) Nu skal du bare trykke på ENTER tasten. HUSK!: Du skal være sikker på, at det er det rigtige drev!
Avatar billede robotten Praktikant
01. september 2006 - 14:55 #3
Ja, det havde jeg ikke lige tænkt over. Xp kan tage 32 gb, kan jeg se her:
http://support.microsoft.com/kb/184006/

Hmmm... kom til at tænke på, at de flete harddiskrecordere har et indbygget formateringsprogram, eller en bottdisk der kan hentes til formålet.
Hvad for en harddiskrecorder har du dig?
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2006 - 17:33 #4
Hvis det er XP, så vil hverken format eller diskhåndtering formatere så stor en partition. Er det 2000 virker begge metoder
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. september 2006 - 23:02 #5
Jeg mener at jeg engang gjorde det med en 160 Gb Maxtor Diamond Plus 9 harddisk.. via DOS-Prompten, da Diskhåndteringen ikke ville gøre det..
Avatar billede ksoren Nybegynder
01. september 2006 - 23:10 #6
Så har det ikke været XPs eget format program. Det afslutter bare med en "drevet er for stort" fejlbesked
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
02. september 2006 - 12:13 #7
Jeg kan kun anbefale Partition Magic, men den koster ca. 500,-. Til gengæld kan den klare jobbet!
Avatar billede robotten Praktikant
08. september 2006 - 15:38 #8
Fundet ud af mere?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. september 2006 - 21:59 #9
Nogen resultat?
Avatar billede amnesia5230 Nybegynder
25. september 2006 - 10:59 #10
Jeg fik det til at virke Swissknife.