Avatar billede m_p55 Nybegynder
01. september 2006 - 11:33 Der er 10 kommentarer

Hvilke programmer kører?

Jeg har en PC med win XP-Sp2 og kunne af nysgerrighed godt tænke mig at vide hvilke programmer der rent faktisk kører når jeg sidder og arbejder normalt. Jeg har hørt der findes et (ellere flere?) programmer der kan afsløre dette; kan nogen hjælpe her?
På forhånd tak.
Avatar billede jps6kb Novice
01. september 2006 - 11:44 #1
CTRL+SHIFT+ESC. Vælg processer.
Avatar billede haverslev Novice
01. september 2006 - 11:46 #2
Behøver det at være et 3.parts program?

Kan du ikke se dem. ved at trykke på Crtl+Alt+Delete og vælge jobliste / programmer
Avatar billede m_p55 Nybegynder
01. september 2006 - 12:03 #3
Jeg kender godt CTRL+SHIFT+ESC/Crtl+Alt+Delete men jeg mener at have læst at den ikke viser alle kørende programmer og mener der findes et eller flere programmer der kan det.
Avatar billede gratis Nybegynder
01. september 2006 - 12:24 #4
dette freeware program "Prosses Explorer" viser alt: http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html  programmet kræver ingen installation, du henter det, pakker det ud og det er klar til brug :)
Avatar billede m_p55 Nybegynder
01. september 2006 - 12:30 #5
1000 tak, jeg mente nok der fandtes noget. Har du personlig erfaring med det - og er tilfreds med det/begejstret?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. september 2006 - 12:33 #6
"Prosses Explorer" er super.. :-)

Jeg er specielt glad for "Find DLL" og "Find Handle"!
Hvis du ikke kan slette en fil/mappe, og får at vide at en proces bruger filen/mappen:

Åben "Prosses Explorer", Klik på "Find DLL" eller "Find Handle", indtast filens/mappens navn og søg. Så viser den hvilken proces det er.. dobbelklik på resultatet i søgevinduet, højreklik og vælg "Close handle".

Så undgår du at skulle genstarte og alt det pjat.. :-)
Avatar billede m_p55 Nybegynder
01. september 2006 - 12:38 #7
Nu har jeg først lige hørt om programmet og har lidt at lære F.eks. ikke lige huske hvad DLL står for eller hvad "Find Handle" gør i denne sammenhæng. , det finder jeg nok ud af.
Avatar billede m_p55 Nybegynder
01. september 2006 - 13:47 #8
Nu opdagede jeg lige at i min Windows Defender (beta 2)findes en Software Explorer, der kan vise hvilke programmer der startes op med, hvilke der kører i øjeblikket mm. Det ser jo meget informativt ud men så melder der sig nye spørgsmål vdr. det som kører.
Hvem er f.eks DameWareDevelopment som figurerer flere steder og bl.a. har med "systemhound" at gøre?
Avatar billede gratis Nybegynder
01. september 2006 - 13:59 #9
sidder du på en netværks pc ? : http://itms.dk/productinfo.asp?mainid=5&subid=4
Avatar billede m_p55 Nybegynder
01. september 2006 - 14:40 #10
Ja, lige i øjeblikket hvor jeg er på arbejde..