Avatar billede casablanca Seniormester
01. september 2006 - 01:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

billedfiler kan ikke slettes

Jeg sidder med et problem på en venindes pc.
Problemet er, at hver gang hun sletter et foto eller en fotomappe, så dukker den nu op i en helt ny kope - f.eks. sletter hun foto 1, så dukker der nu et foto op, som hedder: kopi 2 af 1. Sletter hun så denne, hedder det nye foto: kopi 3 af 1.

Det er da temmelig underligt og også ret irriterende for hende.
Hvad er problemet og hvordan løser man det?
01. september 2006 - 09:26 #1
Spøgelser ?

Hvordan sletter du/I ?

[Shift][Del]
Avatar billede hcma Novice
01. september 2006 - 10:42 #2
som dr1
beskriv hvordan du/i sletter  (der er tastekombinationer som netop opretter kopier)
Avatar billede la3r Nybegynder
01. september 2006 - 10:46 #3
Prøv at downloade og installere dette lille program: http://ccollomb.free.fr/unlocker/ det burde kunne slette dem.
01. september 2006 - 11:19 #4
Avatar billede casablanca Seniormester
01. september 2006 - 16:55 #5
da det ikke er min pc som jeg skriver, så får jeg først mulighed for at afprøve og besvare jeres svar i starten af næste uge, når jeg skal ned til hende. Men foreløbig tak.
Avatar billede casablanca Seniormester
13. september 2006 - 21:13 #6
dr1: Ja, man sku tro det var poltergeister.... nok mere Gremlins.
Vi sletter... eller rettere forsøger, at slette med shift+delete..

Problemet er, at når man sletter de fotos, overføres de rigtignok til papirkurv, MEN - de dukker op igen. (her er tale om billedfiler)- selvom de også ER slettet fra papirkurv.
Avatar billede casablanca Seniormester
13. september 2006 - 21:15 #7
Jeg har forsøgt med de programmer I henviser til, men det hjælper ikke.
Det skal lige siges, at Dr. delete kun sletter ET foto af gangen - der er altså over 400 fotos der skal slettes!!
Avatar billede casablanca Seniormester
13. september 2006 - 21:54 #8
Jeg fandt omsider ud af fejlen. Mapperne var skrivebeskyttet. Når jeg fjernede denne, kunne det lade sig gøre.
men ellers tak for hjælpen :)
Avatar billede casablanca Seniormester
14. september 2006 - 12:26 #9
Lige en tilføjelse: Jeg ved alligevel ikke om grunden var skrivebeskyttelsen. Men af en eller anden grund, lykkedes det vist at få slettet de billeder.