Avatar billede eroz Nybegynder
31. august 2006 - 19:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Har et problem med et vindue der hele tiden popper op

Hej jeg har det problem at der hele tiden popper et vindue op med eks. teksten

Tjenesten Messenger
Meddelelse fra SBSSOFT til you den 31-08-2006 19:08:21

Part time job for denmark residents!
You'll have up to $600 per week.

Just e-mail us:
SBSSOFT@walla.com

Hvordan for jeg fjernet dette ?
jeg har lige haft formateret computeren så forstår ikke helt hvor det kommer fra. men håber der er en der kan hjælpe.
Avatar billede 7degreez Praktikant
31. august 2006 - 19:25 #1
lyder som spyware... :(

Har du evt. programmerne "ad-aware" eller "spy-boot" prøv at kør én af dem eller begge for dens sags skyld. ;)

ellers er der "hijackthis" du kan bruge hvis du googler dig lidt frem først eller poster dine resultater herind til de rette.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
31. august 2006 - 19:34 #2
Det er spam via Windows' Messenger tjeneste (ikek at forveksle med chatprogrammet Windows Messenger). Du skal blot deaktivere den for at det der stopper:

Klik Start > Kør og skriv services.msc. Find Messenger på listen og deaktiver den pågældende tjeneste (gennem højre-klik > Egeneskaber).
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. august 2006 - 21:22 #3
Enig med pidgeot *S*
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. august 2006 - 21:23 #4
Alternativt kan du opdatere din computer til ServicePack 2 -- så er tjenesten nemlig slået fra pr. default.
Avatar billede eroz Nybegynder
31. august 2006 - 22:03 #5
nu har jeg prøvet det. men den bliver stadigvæk ved med at poppe op, jeg har prøvet at hente opdateringer fra microsoft men den vil ikke fordi der automatisk opdatering hele tiden slår fra.
Avatar billede ejvindh Ekspert
31. august 2006 - 22:16 #6
Prøv så: http://grc.com/files/ShootTheMessenger.exe
Kør programmet og vælg Disable Messenger.
Avatar billede eroz Nybegynder
02. september 2006 - 20:54 #7
så fik jeg næsten det hele til at virke bortset fra at nu begynder min Nav at poppe op med:
High Risk
Intrusion: MS ASN1 Integer overflow TCP.
Intruder: 87.53.59.197(3727)
Risk level: high
Protocol:TCP
Attacked IO: RES-6WOLZU2HP1Z(87.53.255.5).
Attacked Port: netbios-ssn(139)

Hvad er det og hvordan afhjælper jeg det`?
Avatar billede ejvindh Ekspert
03. september 2006 - 13:38 #8
Så synes jeg du skal få checket for virus på din computer. Prøv at følge denne vejledning:
http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede eroz Nybegynder
03. september 2006 - 20:33 #9
Det har jeg allerede gjort. og det underlige er at jeg lige har formateret hele computeren og geninstalleret windows. men det sker stadigvæk
Avatar billede ejvindh Ekspert
03. september 2006 - 21:06 #10
Hmmm. Ved nærmere eftersyn, så ser det ud til, at det er en Firewall-melding du gav der. Jeg tror at beskeden betyder, at nogen har forsøgt at hacke dig, men firewallen har gjort sit arbejde og stoppet angrebet.

Gør du brug af p2p-netværk (eller har gjort)? Så kan det nemlig godt være forklaringen.
Avatar billede eroz Nybegynder
04. september 2006 - 11:43 #11
Okay det er jo positivt nok så. før jeg formaterede min computer brugete jeg p2p programmer men det burde da ikke have nogen indvirkning efter jeg har formateret computeren eller ?
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. september 2006 - 12:48 #12
Hvis der i den forbindelse er nogen, der har fået din IP-adresse, kan det godt være, at det er dem, der står og "banker på". I så fald er det ikke nødvendigvis ondsindet angreb, men bare nogen, der stadig bruger en klient, hvor de har dig registreret.
Avatar billede eroz Nybegynder
04. september 2006 - 13:53 #13
OKay på den måde. jamen tusind tak for hjælpen smid et svar så du kan få point
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. september 2006 - 14:25 #14
Kommer her :-)
Avatar billede Ricko99 Nybegynder
13. april 2010 - 19:46 #15
Jeg har et pisse irreterende problem, samme som jer. Der popper hele tiden et eller andet lort op, men det er bare og trivian. Der popper næsten altid danske websider op men nogle gange er det de der: congratulation you have won!. Når jeg sidder og spiller cs ryger jeg hele tiden ud af spillet, imens jeg skrev denne besked poppede der et op.. Det er noget lort. Jeg prøver at køre spybot, men sidste gang jeg startede fandt den en trojan horse :P Men jeg vil prøve nu.. Mangler lidt hjælp hvis i har prøvet det. -.-
Avatar billede Ricko99 Nybegynder
13. april 2010 - 19:47 #16
Altså ikke kun trivian, alle mulige forskellige vinduer som pkr og så videre. Jeg kan ikke finde ud af at stoppe det.
Avatar billede ejvindh Ekspert
14. april 2010 - 14:38 #17
Som du kan se, er dette en meget gammel tråd. Løsningen på problemet i dag er helt sikkert et andet. Derfor synes jeg du skal oprette din egen tråd herinde,og så få fjernet det virus, du har på maskinen. Du kan helt sikkert ikke genbruge rådene herfra.