Avatar billede anold Nybegynder
31. august 2006 - 13:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mangler ODBC

Hej
Jeg mangler at kunne installere Borland ODBC driver på en pc for at denne pc kan køre de databaser jeg har lavert i delphi

men hvor får jeg lige denne ODBC driver fra  ??????
Avatar billede nielle Nybegynder
31. august 2006 - 13:27 #1
Avatar billede anold Nybegynder
01. september 2006 - 07:40 #2
Øhh det ved jeg ikke
jeg mener at kunne huske at man engang lavede 3 disketter med odbc som skulle installeres for at kunne køre database filer. ;-)
Avatar billede nielle Nybegynder
01. september 2006 - 09:05 #3
Det lyder af lidt meget at skulle installere. :^)
Avatar billede janbb Juniormester
01. september 2006 - 11:29 #4
Borland ODBC ? ODBC er jo netop ikke Borlands men microsofts og er installeret medmindre du bruger et styresystem aeldre end win 2000.
Så du skal lede fx:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/odbc/htm/dasdkodbcoverview.asp
her.
Avatar billede nielle Nybegynder
01. september 2006 - 11:34 #5
ODBC er godt nok defineret som defacto-standard af Microsoft, men det er nu ikke dem som laver ODBC-driverne til specifikke databaser. F.eks. er det Borland som har skrevet driverne til InterBase.
Avatar billede nielle Nybegynder
01. september 2006 - 11:46 #6
Du bliver jo nok nødt til at finde ud af hvad den anvendte database egentligt hedder. Der er stor forskel på hvilke ODBC drivere der skal bruges hvis det er InterBase eller hvis det er Access, Oracle, MySQL, SQL Server eller noget helt sjete der er brugt.
Avatar billede nielle Nybegynder
11. september 2006 - 20:59 #7
Hvad med noget respons?
Avatar billede anold Nybegynder
12. september 2006 - 06:13 #8
Hej Nielle
det er paradox 5
som er med i D6
Avatar billede nielle Nybegynder
20. september 2006 - 21:15 #9
Er du sikker på at den  bruger ODBC til at forbinde til databasen? I de første versioner af Delphi brugte Borland sine egen metide, nemlig BDE (Borland Database Engine).
Avatar billede anold Nybegynder
21. september 2006 - 06:05 #10
Øhhh, nej det er jeg vel ikke.
men hvis det er BDE jeg mangler på maskinen hvordan får jeg så lige den lagt derpå ???
Avatar billede nielle Nybegynder
27. september 2006 - 20:05 #11
Ved det faktisk ikke ... men jeg synes da at du først og fremmest skal prøve at finde ud af om du bruger BDE eller ODBC til at forbinde til databasen.
Avatar billede anold Nybegynder
28. september 2006 - 06:04 #12
Ok Nielle
jeg graver lidt mere i det
tak for hjælpen