Avatar billede kasperbr Nybegynder
31. august 2006 - 12:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Virus lukker windows ned..

Hej..

Jeg har en pc, hvor jeg har fået virus.. Den lukker windows ned efter 1 min. Hvordan får jeg den fjernet ?

På forhånd tak

Kasper
31. august 2006 - 12:33 #1
... hvilken slags virus ?

Den med en box der kommer frem og "nedtæller" fra 60 sekunder ?
Avatar billede kasperbr Nybegynder
31. august 2006 - 12:38 #2
Jeg kan ikke huske, hvad den hedder..
Ja, der er en box.. Jeg kan over hovedet ikke gøre noget.. :(
Avatar billede hcma Novice
31. august 2006 - 12:38 #3
hvis der, som dr1 skriver, kommer en boks op som fortæller at der lukkes om 60 sek. kan det være Blaster eller Sasser
http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no51  (Blaster)
http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no52  (Sasser)
Avatar billede hcma Novice
31. august 2006 - 12:39 #4
lukker den helt ned, eller genstarter den ?
Avatar billede kasperbr Nybegynder
31. august 2006 - 12:40 #5
Ja, det er en af dem.. Men jeg ved ikke, hvilken en det er..
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2006 - 12:44 #6
når det sker, dobbeltklik på dit ur nederst til højre, og sæt tiden 2-3 timer tilbage.
Det giver dig ekstra tid til at finde problemet.

gå ind på den her hjemmeside og lav et virus scan.

http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/housecall/housecall_launch.php

efterfølgende kan du følge en guide til at fjerne viruset.
Avatar billede snakeeye Nybegynder
31. august 2006 - 12:47 #7
hvis det er blaster kan du mens den nedtælling kører, åbne kør og skrive:
shutdown -a
det vil stoppe den.
Kør en af de online virusscanner så kan du få¨af vide hvad det er for en du har at gøre med
Avatar billede kasperbr Nybegynder
31. august 2006 - 12:48 #8
Okay.. Tak.. Men der er lige et andet problem, da menulinien er blevet grå, og jeg kan ikke trykke på noget.. :S
Avatar billede hcma Novice
31. august 2006 - 12:55 #9
kan du komme til dette:
Start -> Kør -> skriv  shutdown -a  (og husk mellemrummet)
Avatar billede jacob_m Nybegynder
31. august 2006 - 13:01 #10
Hvis du ikke kan tilgå din processline så prøv at tryk

Windowstasten + R

Så kommer Kør-kommandoen frem og du kan forhåbentligt få startet op. Ellers så start op i fejlsikret tilstand ved at holde (mener det er) ctrl nede ved opstart..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. august 2006 - 13:02 #11
For fremtiden kan du finde gratis antivirus ved www.avast.com: http://avast.com/eng/download-avast-home.html

Desuden bør du altid bruge windows update til at holde maskinen fuldt opdateret: http://windowsupdate.microsoft.com
31. august 2006 - 13:20 #12