Avatar billede montesa Nybegynder
30. august 2006 - 23:18 Der er 11 kommentarer

CNAME pegning til CMS hosted website

Jeg har lave en hjemmeside som hostes på et CMS-system, hvor der ligger adskillige hjemmesider på.

Så vidt jeg har forstået... så er der her oprettet en virtuel host som mit domæne kan pege på med en CNAME record. Jeg har fået opgivet en vært - ikke en ip-adresse som der skal peges på, da de ønsker at have frihed til at ændre ip-adressen over tid. Min side skulle herefter komme til fremstå med mit domænenavn.

Jeg har derfor købt en domæne hos GratisDNS, hvor jeg skal have sat DNS op.

Spørgsmålet blot hvordan jeg gør det? Jeg kan ikke gennemskue hvilken metode, hvilke records der er nødvendige og hvordan de skal udfyldes.

Kan nogen hjælpe?

/Trine
Avatar billede iss Novice
30. august 2006 - 23:39 #1
<ditdomain> CNAME <deresdomain> og
www.<ditdomain> CNAME <deresdomain> hvis www.<ditdomain> skal virke.
Avatar billede iss Novice
30. august 2006 - 23:40 #2
Evt *.<ditdomain> CNAME <deresdomain> (det kræver at de har sat det sådan op... Men prøv...
Avatar billede montesa Nybegynder
30. august 2006 - 23:48 #3
Hvad med A-record'en? Skal der ikke altid være en a-record sammen med en CNAME ?
Avatar billede iss Novice
30. august 2006 - 23:56 #4
Ikke nødvendigvis på samme domain... derfor man har CNAME...
Avatar billede montesa Nybegynder
04. september 2006 - 13:17 #5
Det virker fint, bortset fra jeg ikke oprette recorden <ditdomain> CNAME <deresdomain>? Nogen idé til hvad problemet er?

/Trine
Avatar billede iss Novice
04. september 2006 - 20:07 #6
Ikke uden du skriver det rigtige domain navn, skriv det evt i en e-mail på beyond at repair dot dk.
Avatar billede iss Novice
04. september 2006 - 21:23 #7
Jeg vil anbefale du laver en URL forward af <ditdomain> til www.<ditdomain>. Du kan evt læse http://gratisdns.dk/howto/urlf/
Avatar billede montesa Nybegynder
04. september 2006 - 21:26 #8
Som supplement eller som erstatning for cname records?
Avatar billede iss Novice
04. september 2006 - 21:40 #9
Supplement...
Avatar billede montesa Nybegynder
04. september 2006 - 21:51 #10
Tak - svarer du, så jeg kan give point?
Avatar billede iss Novice
04. september 2006 - 22:06 #11
Næææ, samler ikke...