Avatar billede trinerafn Nybegynder
30. august 2006 - 12:32 Der er 2 kommentarer

Hjælp til løsning af problem med Write Conflict i db m faneblade

Er der nogen som har mod på at hjælpe med at få løst problem m. db. Db'en er opbygget på tabeller m. ca. 200 felter i hver. Disse tabeller er relateret 1 til 1, da alle felter hører til ét projektnummer. Tabellerne danner grundlag for 4 forespørgsler, som danner grundlag for 17 subforme på hver sin tab i en hovedform. Problemet går ud på at man godtnok kan oprette et nyt projektnummer (Ved at trykke på "New Project", skrive et nyt projektnr, vælge kunde, lukke formen, åbne den igen og udfylde noget på faneblad "Country-Time Schedule" og faneblad "Contract Form"), men problemet opstår når man sidenhen går ind og retter noget på fx. faneblad "Contract Form" for så at rette tilbage og lukker formen. Så fremkommer fejlmeddelelsen "Write Conflict". Problemet er også beskrevet i mit spørgsmål til Eksperten nr. 9970. Jeg må advare om at db'en skal have samme funktionalitet som den har nu for at problemet anses som løst. Dvs. Det skal stadig være muligt at oprette nyt projektnr. som nu, og man skal selvfølgelig kunne gå ind på allerede oprettede projektnumre og rette som man vil.
Avatar billede supertekst Ekspert
30. august 2006 - 12:50 #1
En fordel hvis man kunne få fingre i den...

Så du må gerne sende en kopi/testmodel til: pb@supertekst-it.dk - .zip db-filen
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2006 - 13:05 #2
Ja, du er også velkommen til at sende den zippet til spgeertz på hotmail!~)