Avatar billede bombur Nybegynder
30. august 2006 - 09:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

To skærme - To baggrundsbilleder?

Hej

Jeg har et lille luksusproblem. To skærme sluttet til computeren og ønsker at kunne have forskellige baggrundsbilleder på dem. Jeg kan bare ikke finde løsningen i nogen af de normale opsætningsmuligheder, hverken i windows egen, eller i den software der følger med grafikkortet.

Jeg har følgende opsætning:
Windows XP prof
ATI Radeon X1600 grafikkort (Eller er det AMD nu :D )
2x Samsung Syncmaster 204B

Håber i kan hjælpe

På forhånd tak
Rune

p.s. Det er ikke en mulighed at skifte til Linux :D
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2006 - 09:15 #1
Jeg kan anbefale at købe programmet UltraMon - Det laver en ekstra taskbar på din anden skærm, så taskbaren på din første skærm ikke bliver så fyldt. Den har også forskellige andre finesser som knapper der overfører et vindue til en anden skærm, mulighed for at sætte forskelligt wallpaper på begge skærme, gemme og restore ikoner på desktoppen osv.
www.realtimesoft.com/ultramon/ - Den koster dog US$ 40, men den er pengene værd synes jeg!
30. august 2006 - 09:28 #2
Hmmm... en mulighed som jeg har gennemført:
Èt stort billed som består af to billeder ved siden af hinanden ?
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2006 - 09:31 #3
Btw hvis du har et NVIDIA-kort så er det med wallpapers indbygget i deres nView-software (som du bruger til at styre to skærme).
Avatar billede bombur Nybegynder
30. august 2006 - 11:20 #4
dr1: Det er ikke en mulighed, den sætter nøjagtigt det samme på begge skærme.

Coderdk: Kigger lige på det program. Og så kan jeg jo overveje nvidia næste gang :D Selvom jeg dog altid har været godt tilfreds med mine radeons.
Avatar billede bombur Nybegynder
30. august 2006 - 11:40 #5
Nice UltraMon virker. Fedt program.
Tak for hjælpen
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2006 - 12:06 #6
Jeg kan sgu ikke leve uden UltraMon (jeg gør det på arbejdet, men ikke frivilligt) :)
Jeg er også ATI-tilhænger, men for tiden er det vist NVIDIA der har overtaget - Og så meget ATI-fanboy er jeg ikke at jeg ikke vil have det bedste ;)